تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

سطح استقلال -پرسپولیس برابر نیست و استقلالی‌ها هم این را می‌دانند!

نادر میراحمدیان، کاپیتان سابق پرسپولیس درباره فاصله سرخابی‌های پایتخت گفت: وضعیت دو تیم اما مثل این است که بگویید آلمان با ترکیه بازی دارد و الآن وضعیت استقلال و پرسپولیس از نظر مهره و فوتبالی اینجوری شده است.

 استقلال - پرسپولیس

رویداد۲۴  پرسپولیس این روزها در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و پس از قهرمانی در سوپرجام حالا به دنبال قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است و در این راه رقبایی چون سپاهان و استقلال را در پیش دارد. قرمزهای پایتخت در جام حذفی باید دربی را هم برگزار کنند و روزهای حساسی در انتظار این تیم است. نادر میراحمدیان، هافبک پرسپولیس در دهه 70 که بازوبند کاپیتانی این تیم را هم به بازو بست و سابقه گلزنی در دربی را هم دارد، درباره آخرین وضعیت پرسپولیس، نقش کریم باقری در موفقیت‌های این تیم و شرایط تیم ملی اسکوچیچ صحبت‌های جالبی را مطرح کرد که ادامه می‌خوانید:

*اول از همه درباره نقش کریم باقری در کادر فنی تیم ملی و پرسپولیس بگویید.
به نظرم کریم باقری واقعا توانسته در برقراری نظم کمک کند و بارها حواشی اطراف پرسپولیس را جمع کرده است. حضور او در اردوی تیم ملی هم اتفاق خوبی بود و کمک زیادی به اسکوچیچ کرد.

*او در زمان بازی هم فوق‌العاده بود!
از نظر فیزیکی بهترین فیزیک را داشته، از نظر سرزنی جزو بهترین سرزن‌ها بوده است. من خودم سرزن بودم و می‌شناسم و او جزو بهترین‌ها بوده است. از نظر درگیری و قلدری، غیرت، شوت‌زنی هم جزو بهترین‌ها بوده است. در کل کریم باقری بازیکن کاملی بوده و من واقعا دوستش دارم.

*آقا نادر شما مقابل او بازی کرده‌اید؟
نه متاسفانه زمانی که ما بازی می‌کردیم سن‌شان پایین‌تر بود و نبودند. حتی علی دایی هم نبود و تازه آمده بود تاکسیرانی در دسته دو بازی می‌کرد. بعد رفت بانک تجارت که من ایران نبودم. من پیروانی را یادم است که در ژاندارمری بازی می‌کرد و سرباز بود. بردارش هم از قدیمی‌های تخت جمشید بود و پیشکسوت به حساب می‌آید.

*از تیم ملی آن دوره چه کسی را می‌توانید به عنوان هافبک وسطی که شبیه کریم باقری باشد نام ببرید؟
هافبک وسط مثل کریم باقری نداشتیم. شاهرخ بیانی و ضیا عربشاهی بازی می‌کردند ولی در حد و اندازه کریم باقری نبودند. خدا بیامرز سیروس را می‌توانم نام ببرم که خیلی خوب بود ولی تعداد زیادی نمی‌توانیم نام بیاوریم.

*مدیریت پشت صحنه او هم به پرسپولیس و تیم ملی کمک می‌کند.
دقیقا. به خاطر شخصیت خوب و دوست‌داشتنی‌اش است.


بیشتر بخوانید: ‌کنایه تند ستاره پرسپولیسی به استقلالی‌‎ها: مظلوم‌نمایی نکنید!


*بازی پرسپولیس – تراکتور را چطور دیدید؟
بازی خیلی بدی بود ولی نتیجه‌ای که هواداران می‌خواستند حاصل شد. البته تیم‌ها قابل مقایسه نبودند چون تراکتور کسی را نداشت. چیزی که باید درباره تیم‌هایی مثل تراکتور بگویم که این‌ها فقط به پشتوانه تماشاگر هستند. بازی در تبریز مقابل تماشاگران تراکتور وحشتناک است. همه مربیان و بازیکنان هم به خاطر تماشاگر می‌آمدند. خود استقلال و پرسپولیس هم همین‌طور. الآن متاسفانه این کرونا آمده و دیگر فرقی بین تراکتور و مس رفسنجان نیست. مهره‌هایی مثل حاج‌صفی، اشکان دژاگه و شجاعی و هم نبودند و مشخص بود هیچ قدرتی ندارند. این دو تیم از نظر مهره قابل مقایسه نیستند. تراکتور بازیکن نداشت ولی پرسپولیس 4-5 بازیکن نیمکتش هم عالی بودند. مثلا مغانلو روی نیمکت بود.

*سرلک و علی شجاعی هم بودند.
بله آقایی هم بود. البته در مورد علی شجاعی به نظرم اصلا در اندازه پرسپولیس نیست. حالا شاید هم فرصت ندادند خودش را نشان دهد. پست‌هایی که نیاز به تقویت دارند یکی گلر ذخیره است که اگر لک آسیب ببیند ضربه می‌خورد. پرسپولیس اکنون برای چهار جام می‌جنگد که اولی را گرفت و حذفی، لیگ و آسیا مانده است. به نظرم هم حذفی و هم لیگ را می‌تواند بگیرد.

*در جام حذفی هم به استقلال خورده‌اند. این مسابقه را چطور می‌بینید؟
دربی اصلا به بهتر بودن یک تیم ربطی ندارد. خیلی وقت‌ها پرسپولیس بدون مهره برنده شده یا برعکس استقلال زمانی که خوب نبوده بازی را برده است. وضعیت دو تیم اما مثل این است که بگویید آلمان با ترکیه بازی دارد و الآن وضعیت استقلال و پرسپولیس از نظر مهره و فوتبالی اینجوری شده است. الآن سطح دو تیم برابر نیست و استقلالی‌ها هم این را می‌دانند. با کوروش تشت‌زر هم صحبت می‌کردیم این را قبول داشت. وضعیت بازیکن و روحی و جدولی این طوری است. ولی دربی اصلا نشان نمی‌دهد و نتیجه چیزی که فکر می‌کنی نیست. دربی حساس است و گره می‌خورد. در کنار اینکه خط حمله استقلال هم بد نیست. قایدی همیشه مقابل پرسپولیس خوب کار کرده و مهره‌های دیگر این تیم هم بد نیستند.

*فرشید اسماعیلی هم هست.
کلا چند بازیکن خوب دارند. مثل پرسپولیس نیستند ولی کلا دارند. بازیکنان پرسپولیس واقعا خوب هستند. در خط دفاع سیدجلال و کنعانی‌زادگان واقعا خوب هستند. شجاع که رفته و کنعانی هم می‌گویند می‌رود که اگر برود وضعیت بد می‌شود. البته 1-2 مدافع آورده‌اند ولی مثل این‌ها نیستند. کنعانی‌زادگان واقعا یک ستون است. در تیم ملی مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی در ترکیه و چین بازی می‌کنند که خیلی خوب هستند ولی کنعانی‌زادگان را گذاشتند و خیلی از این‌ها بهتر است.

*بازی‌های تیم ملی با اسکوچیچ را چطور دیدید؟
این مربی که نتیجه گرفته را باید بگذارند کار کنند. فکری که می‌کنند ممکن است دور بعد مقابل حریفان قوی‌تر خوب نباشند ولی باید کسی را بیاورند که هیچ حرفی برای گفتن نباشد. نمی‌گویم کی‌روش و برانکو ولی مربی بزرگی بیاورند و اگر بالا نرفتیم هم مسئله‌ای نیست. اگر می‌خواهند مربی معمولی بیاورند خب بهتر است بگذارند همین اسکوچیچ کار کند که موفق هم بوده است. همین گروه فنی خوب کار کردند.

در این شرایط روحی هم سخت بود کسی قبول کند و در بحرین بازی کردند. نباید فقط به حساب مهره‌های تیم بگذارند. بالاخره کادر فنی هم نقش داشته است که ریسک کرده و شرایط را پذیرفته است. به نظرم باید با همین مربی ادامه دهند. در صورتی می‌توانند او را عوض کنند که قبل از شروع مسابقات 3-4 بازی سنگنین دوستانه با تیم‌های اروپایی بگذارند که ضعف‌های تیم مشخص شود. باید دلیلی برای تغییر مربی هم باشد و مربی اسم‌دار بیاورند. البته وضعیت مالی خوبی هم ندارند و بهتر است با همین اسکوچیچ ادامه دهند. الآن مربی عراق را می‌خواهند عوض کنند به این دلیل که ضعیف کار کرده و نمی‌شود اطمینان کرد.

*باید برای تغییر مربی هدفمند جلو بروند.
بله عراق مثلا خوب کار نکرد. هنگ کنگ را یک بر صفر برد و به ایران هم باخت. حتی مقابل کامبوج هم گل خوردند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال ، پرسپولیس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان