تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

معمای گل شماره ۱۱۱علی دایی

علی دایی، با پیراهن تیم ملی چند گل به ثمر رسانده است؟

علی دایی

  رویداد۲۴تمام آمار‌ها حاکی از این است که شهریار فوتبال ایران ۱۰۹ گل با پیراهن تیم ملی به ثمر رسانده و حالا کریس رونالدو هم به رکورد او رسیده است منتهی دایی در مصاحبه‌ای که با نشریه آس اسپانیا داشته، اعلام کرده که تعداد گل‌های زده او برای تیم ملی، ۱۱۱ گل بوده است.

یکی از گل‌هایی که مورد اشاره دایی است مربوط به بازی برگشت تیم ملی مقابل کره شمالی در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۰۴ است. دیداری که تا دقیقه ۶۰ و با گل علی دایی به سود تیم ملی در جریان بود، اما به خاطر پرتاب نارنجک به داخل زمین، نیمه کاره ماند و نهایتا AFC نتیجه آن بازی را ۰-۳ به سود تیم ملی اعلام کرد.
بیشتر بخوانید: رکورد علی دایی و رونالدو بالاترین رکورد جهان نبود!
در حالی که تکلیف گل ۱۱۰ علی دایی مشخص است، معلوم نیست دیگر گل شهریار فوتبال ایران مربوط به کدام بازی است. برخی اخبار حاکی از آن بود که آن گل مربوط به دیدار‌های تیم ملی در بازی‌های آسیایی سال ۲۰۰۲ بوده منتهی داستان اینجاست که علی دایی در آن بازی‌ها بیشتر از یک گل به ثمر رسانده است.

دایی در پیروزی ۰-۱۰ تیم ملی مقابل افغانستان دو گل زد و جلوی لبنان هم از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد. اگر قرار باشد آن گل‌ها را هم به تعداد گل‌های ملی دایی اضافه کنیم، او به جای ۱۱۱ گل، ۱۱۳ گل زده است هر چند که گفته می‌شود با توجه به اینکه در بازی‌های آسیایی، تیم‌های زیر ۲۳ سال کشور‌ها حضور داشتند (هر تیم می‌توانست از ۳ بازیکن بالای ۲۳ سال استفاده کند) گل‌هایی دایی در آن تورنمنت حساب نمی‌شود. اگر این موضوع صحت داشته باشد، باز هم این سوال مطرح است که ماجرای گل شماره ۱۱۱ علی دایی چیست.
 
منبع: فوتبالی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: علی دایی ، تیم ملی
نظرات شما
پیشخوان