تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

ورود بازیکن و مربی خارجی آزاد می‌شود؟

جذب بازیکن و مربی خارجی هنوز برای تیم‌های لیگ برتری آزاد نشده است. موضوعی که هم سهیل مهدی بدان اشاره کرد و هم فریبرز محمودزاده.

ممنوعیت موقت استقلال و پرسپولیس از جذب خارجی‌ها

رویداد۲۴ البته اراده در فدراسیون فوتبال بر این است که این ممنوعیت برداشته شود به این خاطر که در تضاد با روح و فرهنگ حاکم بر فوتبال حرفه ای است. اما چون چنین تصمیماتی باید جمعی گرفته شود همیشه با چالش مواجه است. بر این اساس هم ممکن است در آینده این قانون به قوت خود باقی بماند و هم لغو شود. 

اما نکته مهم در صورت لغو این قانون جذب بازیکن و مربی خارجی به آسانی گذشته نخواهد بود. همه هدف سازمان لیگ بر این است که مانع از طرح پرونده‌های جدید علیه تیم‌های ایرانی در فیفا شود. بعید است در سال‌های اخیر این همه پرونده علیه باشگاه‌ها علیه کشوری غیر از این ایران طرح شده باشد به این خاطر که در فوتبال ایران بر خلاف کشورهای صاحب سبک باشگاه‌ها اصلا ملزم به ارایه تسویه حساب کادر فنی خود نیستند.

در صورتی که در پایان فصل و در کشورهای صاحب سبک فوتبال باشگاه‌ها باید همه مدارک تسویه حساب با بازیکنان و کادر فنی خود را ارایه دهند در غیر اینصورت مجوز حضور آنها درلیگ حرفه ای تایید نخواهد شد. نکته جالب اینکه آنها در ابتدای فصل هم باید تضامینی را ارایه دهند که اتحادیه برگزاری مسابقات به این اطمینان برسد که توان پرداخت دستمزدها را دارند، در غیر اینصورت از جدول بازی‌ها کنار گذاشته می‌شوند.


بیشتر بخوانید: ممنوعیت جذب خارجی فقط برای سرخابی‌ها/ تکلیف بقیه تیم‌ها چه می‌شود؟


فریبرز محمود زاده – رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در این باره به صراحت صحبت کرده و گفته است:« این موضوع با مصوبه اجرا شده و لغو این قانون هم باید مصوب باشد. اگر مصوبه تأیید شود، خرید بازیکن خارجی به‌صورت پلکانی و لازمه آن، خاتمه پرونده‌های باز و ارائه تضامین حقوقی و مالی است.

فیفا درخصوص عقد قرارداد مربیان بحثی نداشت، اما گزارشی به فدراسیون‌های کشورهای مختلف ارسال کرده که باید قرارداد مربیان رصد شود. قطعاً تغییر پیاپی مربیان تیم‌های مختلف هم با محدودیت مواجه می‌شود و یک سرمربی در فصل آینده، به راحتی نمی‌تواند باشگاهی را ترک کند.»

هم اکنون دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرونده‌های باز در فیفا دارند. از استقلال استراماچونی شکایت کرده. هم چنین پادوانی. پرسپولیس هم فعلا موفق به بسته شدن پرونده کالدرون سرمربی سابق خود نشده است. در این صورت اگر قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر لغو شود استقلال و پرسپولیس تا زمان بسته شدن پرونده‌های مفتوح حق جذب خارجی‌ها را نخواهند داشت چون این یکی از موارد مهم برای لغو قانون منع حضور خارجی‌ها در لیگ برتر است. همان طور که اشاره شد قانون جدید خیلی سخت گیرانه خواهد بود و حتی فیلترهایی هم برای بازیکن تعیین خواهد شد تا سازمان لیگ مانع از حضور بازیکن بی کیفیت در ترکیب تیم‌های لیگ برتری شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان