تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

ترامپ، بایدن را ضدمیهنی‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا خواند

رئیس جمهوری پیشین آمریکا در جریان جشن روز استقلال کشورش در فلوریدا، میهن‌پرستی "جو بایدن" ساکن کنونی کاخ سفید را زیر سوال برد.

ترامپ، بایدن را ضدمیهنی‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا خواند

رویداد۲۴ به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت که بایدن "احتمالا ضد میهنی‌ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست"، چون دولت او از ترس شیوع کووید-۱۹ جشن آتش‌بازی چهارم ژوئیه در کوه راشمور در داکوتای جنوبی را لغو کرد.

ترامپ شامگاه شنبه گفت: ما آتش بازی در کوه راشمور داشتیم که فوق‌العاده و بی‌نظیر بود و بعد متوجه شدم که آن‌ها اجازه نمیدهند این اتفاق دوباره رخ دهد. گمان میکنم آن‌ها خلاف آن را انجام دهند. خیلی مسخره و خیلی ناراحت‌کننده است.

کریستی نوئم، فرماندار داکوتای جنوبی از سازمان فدرال "سرویس پارک ملی" آمریکا که با درخواست آتش بازی چهارم ژوئیه در کوه راشمور مخالفت کرده است، شکایت کرد. شکایت نوئم در دادگاه منطقه‌ای داکوتای جنوبی رد شد و قاضی در حکم خود نوشت، گرچه ایده آتش بازی "جذاب" است، اما صدور رای به نفع نوئم به نوعی "فعالیت قضایی نامناسب" خواهد بود.

دونالد ترامپ در صحبت‌هایش مدعی شد که چپگرایان "می‌خواهند قهرمانان را از کوه راشمور حذف کنند" و با شوخی ادامه داد که آن‌ها می‌خواهند پیکره توماس جفرسون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا را در یادبود جفرسون در واشنگتن دی. سی با پیکره ال شارپتون، فعال آمریکایی یا بایدن جایگزین کنند.

او با اشاره به دستور اجرایی ژوئن ۲۰۲۰ در رابطه با حفاظت از یادبود‌ها و مجسمه‌ها در مقابل خرابکاری گفت: این پذیرفتنی نیست. ما جلوی آن را گرفتیم. آن‌ها داشتند در آن مسیر میرفتند و من این لایحه را امضا کردم که می‌گوید اگر شما به آن دست بزنید، ۱۰ سال زندان می‌روید و بعد همه برگشتند و به خانه رفتند.

ترامپ همچنین از اقدام بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در لغو کمیسیون ۱۷۷۶ انتقاد کرد. این کمیسیون خواستار "آموزش میهن‌پرستانه" در مدارس آمریکا بود. در همین حال بایدن ضربه‌ای سخت به پروژه ۱۶۱۹ وارد کرد که استدلال می‌کرد ایالات متحده با برده‌داری آغاز شد.

او گفت: وظیفه همه ماست که میراث چهارم ژوئیه ۱۷۷۶ را حفظ کنیم و از آزادی خودمان از جنبش چپ رادیکال که به دنبال لغو این روز، تخریب میراث ما و ویرانی کشور عزیزمان است، دفاع کنیم.


بیشتر بخوانید: پیام آمریکا به ایران پس از حملات اخیر در سوریه و عراق


ترامپ جمهویخواه همچنین از تجمع روز شنبه تحت عنوان "آمریکا را نجات دهید" استفاده کرد تا بار دیگر به جو بایدن بتازد و از حامیانش بخواهد تا در انتخابات میان دوره ۲۰۲۲ به جمهوریخواهان رای بدهند.

دونالد ترامپ با درخواست "انتخابات آزاد و منصفانه و مرز‌های قوی" صحبت‌هایش را آغاز کرد. او همچنین به یاد قربانیان ریزش ساختمان در فلوریدا یک دقیقه سکوت خواست و آن حادثه را یک تراژدی بسیار بسیار وحشتناک توصیف کرد.

این رهبر سابق کاخ سفید در ادامه گفت، دولت بایدن ظرف تنها پنج ماه از آغاز کارش یک "حمله تمام عیار به هر آنچه ما به آن افتخار کرده و برایش ارزش قائل هستیم" اجرا کرد. به گفته او، خیابان‌های آمریکا به دست مجرمان احاطه شده و مرز جنوبی آمریکا "مقابل چشمان ما ویران شد. "

ترامپ بار دیگر گفت که در دوران ریاست جمهوری خودش رابطه خوبی با رهبران روسیه و چین داشت، بر خلاف دولت بایدن. او خطاب به جمعیت گفت: رهبران ما با بزدلی مقابل روسیه، ایران و چین کمونیست سر خم می‌کنند.

دونالد ترامپ منتقد دولت بایدن در مدیریت بحران کروناست و بار دیگر تقصیر این پاندمی را به گردن چین انداخت و گفت پکن باید ۱۰ تریلیون دلار غرامت بدهد.

این رهبر سابق آمریکا صحبت‌هایش را اینگونه به پایان رساند که آمریکا یک "سیستم انتخاباتی واقعا مریض" دارد. او تاکید کرد: وقتی انتخابات نمی‌تواند آزاد و عادلانه باشد و ربوده می‌شود و در آن تقلب صورت می‌گیرد، این کشور دچار معضلی بزرگ می‌شود. تنها راه بازگرداندن کشورمان از طریق یک کنگره جمهوریخواه است. اگر دموکرات‌ها دیگر روی کار نباشند، مشاغل بیشتر و تجارت منصفانه و آزادی بیان که ما نداریم، بازمی‌گردد. جمهوریخواهان باید در انتخابات میان دوره سال بعد پیروز شوند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترامپ ، جو بایدن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان