تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۷ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
رویداد۲۴ خبر می‌دهد؛

اتفاق عجیب در میانه اعتصابات صنعت نفت/ سفر مدیران پتروشیمی به اسپانیا به عنوان پاداش پایان دولت روحانی

در حالی که موج اعترضات صنعت نفت روز به روز بیشتر می‌شود، اخباری به دست رویداد۲۴ رسیده که برخی از مدیران پتروشیمی به عنوان پاداش پایان کار دولت قرار است سفر تفریحی به اسپانیا داشته باشند.

اعتصابات پتروشیمی

رویداد۲۴ «برای پیگیری خواسته‌هایمان وارد اعتصاب سراسری می‌شویم. ما کارگران پیمانی نفت در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها در اعتراض به سطح نازل حقوق‌ها و کاهش هر روزه قدرت خرید خود و عدم اجرای وعده‌های داده شده، همانطور که اعلام کرده بودیم اعتصابات خود را از سر می‌گیریم.» این بخشی از بیانیه کارکنان پیمانی صنعت نفت در پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌هاست.

موج اعتصاب کارگران صنعت نفت از اواخر خرداد ماه و با اعتصاب غذای کارکنان پایانه خارک آغاز شد؛ از جمله مطالبات کارگران صنعت نفت این است که «همه پرسنل باید از سطح یکسان حقوق و دستمزد و مزایای مزدی برخوردار باشند و امکانات رفاهی برای همه به یکسان موجود باشد.»

آن‌ها همچنین گفته‌اند که با توجه به وخامت اوضاع کرونا، کارگران پیمانکاری در بدترین شرایط ممکن هستند و در معرض ابتلا قرار دارند. پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی در کانکس‌های استراحت، محل سرو غذا و سرویس‌های رفت‌وآمد در سطحی کاملا پایین اجرا می‌شود و کارگران به سادگی آلوده می‌شوند.


بیشتر بخوانید: به نام کارگران، به کام نجومی‌بگیران!


کارگران بیش از ۶۱ شرکت و واحد کارگری به موج اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پیوسته‌اند. شش تشکل از جمله سندیکا‌های کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران اتوبوسرانی تهران، اتحاد بازنشستگان و فرهنگیان اسلامشهر نیز در بیانیه مشترکی از این اعتصاب حمایت کردند.

یکی از کارگران شاغل در کنگان درباره اعتصاب و خواسته کارگران به رویداد۲۴ گفته «او و تمام همکارانش که شرایطی مشابه او را دارند، خسته، ناامید و گرسنه هستند.»

او گفته «در سخت‌ترین شرایط کاری هستیم؛ از گرما گرفته تا دوری از خانواده و مهم‌تر از همه این‌ها، همیشه در معرض خطر مرگ بودن. اما در مقابل از کمترین حقوق انسانی و شغلی برخورداریم. درست است که زمان زیادی تحمل کردیم، ولی کاسه صبر خیلی از کارگران از این شرایط لبریز شده و کمرشان زیر بار نخواندن دخل و خرجشان خم شده است.»

در یک ماه اخیر بیش از ۱۵۰ هزار نیروی پیمانکاری و شرکت صنعت نفت، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در اعتراض به وضعیت حقوق و قرداد‌های پیمانکاری دست به اعتراض سراسری زده‌اند. وزارت نفت معتقد است پیگیری این اعتراضات، مربوط به این وزارتخانه نیست. کسری نوری مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت گفته «اصلا این شرکت‌ها به وزارت نفت ارتباطی ندارند و جزو بخش خصوصی هستند. برای پیگری وضعیت هر دسته از کارگران معترض، باید با سازمان خصوصی خودشان تماس گرفت نه وزارت نفت.»

در حالی که تمام این اتفاقات رخ داده، اخباری به دست رویداد۲۴ رسیده که برخی از مدیران پتروشیمی‌ها به عنوان پاداش پایان کار دولت قرار است سفر تفریحی به اسپانیا داشته باشند.

حمید حسینی رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت و گاز و پتروشیمی گفته «در محل دفتر برای دومین بار میزبان آقای گونزالس متصدی نمایشگاه پتروشیمی اسپانیا بودم، ایشان آدم خونگرم و نکته‌سنجی است و می‌گفت سه ماه قبل که ایران بودم همه خوشبین بودند، ولی در این سفر هیچکس را امیدوار به آینده ندیدم. وی با توجه به کمبود وقت، فقط پیگیر بازدید مدیران پتروشیمی بود.»

حسینی همچنین به رویداد۲۴ گفته «از مدیران پتروشیمی‌های ایران دعوت به عمل آمده و طبق هماهنگی که با کنسولگری به عمل آورده با حداقل مدارک و تست PCR ویزا صادر خواهد شد و فرصتی است که مدیران در پایان دوره یک سفر تجاری تفریحی به اروپا داشته باشند.»

مشخص نیست مخارج سفر مدیران پتروشیمی به اسپانیا که در میانه اعتصابات صنعت نفت و پتروشیمی انجام خواهد شد، از کدام بودجه تامین خواهد شد اما آنچنان که مشخص است پیگیری‌هایی در سطح سفارت و کنسولگری برای انجام این سفر شده است. با توجه به این پیگیری‌ها به نظر می‌رسد هزینه این سفر از منابع عمومی خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
6
به امید موفقیت اعتصابات .
تا کی باید حق بخورند و جا نماز آب بکشند
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
6
درود به شرف تون رويداد ، هميشه هواى كارگرها رو داشته باشيد ، مديران بعد از هشت سال بخور بخور و افتضاح حالا بايد برن جنوب اروپا خوش بگذرونند حروم شون شه به حق على ، درود بر شما رسانه هاى آزاده كه اين گندكارى ها رو برملا ميكنيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
5
خسته نباشین زحمت کشها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
4
مقامات ریاکار
ناشناس
|
Belgium
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
4
الهی که این مقامات غیرمسئول؛ دزد؛ ظالم و نامرد بدست عدالت گرفتار بشن ! آمین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
0
2
داره میره اونجا یه آپارتمان بخره و یه شرکت ثبت کنه و اقامتش رو بگیره به موقعش ...
بهمن آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
2
مهم نیست که این زالوهامیرن.مهم اینه که میخوان باثروت هنگفتی که ازحقوق ملت بردن زندگی اربابی داشته وخوش باشن.هیچ برنامه ی سیاسی وفلان وبهمان هم نیست.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
1
1
اگه اخبارتون صحیح هست به خاطر تلبیغ حسن روحانی در دوران انتخابات برای پیروزی ایشان از مردم عذر خواهی کنید و تغییر رویکرد بدین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
0
2
حرام‌شان باشد در شرایطی که مردم اینطور گرفتارند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان