تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۶ تير ۱۴۰۰
حسین کنعانی مقدم:

اختیارات رئیسی کمتر از روحانی است/ دولت رئیسی چاره‌ای جز به فرجام رساندن برجام ندارد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: حوزه اختیارات و قدرت دولت آینده در مذاکرات بستگی به شورای عالی امنیت ملی و اختیاراتی که رهبری در اختیار شورای عالی امنیت ملی می‌گذارد، خواهد بود. به نظر می‌رسد که اختیارات آقای رئیسی کمتر از آقای روحانی است.

اختیارات رئیسی کمتر از روحانی است/ دولت رئیسی چاره‌ای جز به فرجام رساندن برجام ندارد

رویداد۲۴ «حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در خصوص روش دیپلماسی رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: سیاست‌های کلان ما خصوصا در بحث دیپلماسی روابط بین الملل تابع نقشه راهی است که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کرده و در سیاست ابلاغی، کاملا این راه مشخص است و مبتنی بر همان ریشه‌های انقلابی است که امام راحل آن را براساس نه شرقی نه غربی، حمایت از مستضعفین، مقاومت و ایستادگی و عزت و اقتدار و آزادی استقلال معماری و بنیان گذاری کردند.

او افزود: رئیس جمهور آینده هم باید در همین مسیر و ریل گذاری که انجام شده حرکت کند. رئیس جمهور منتخب خواه یا ناخواه ممکن است از تکینیک‌های مختلفی برای رسیدن به منافع ملی و حقوق ملت استفاده کند و قطعا از خود نمی‌تواند راهی یا استراتژی جدیدی را تدوین کند و تصمیماتی که نظام در این خصوص گرفته دولت مجری این تصمیمات خواهد بود و وزارت خارجه هم در خط مقدم تحقق این اهداف، خواهد بود.


بیشتر بخوانید: دولت نهم در حال تکرار است؟ / وجوه مشترک دولت رئیسی و احمدی‌‎نژاد


دبیرکل حزب سبز ادامه داد: قطعا دولت‌های ما در طول همدیگر هستند و هر دولتی که سرکار بیاید نسبت به تعهدات دولت قبلی متعهد خواهد بود و سعی می‌کند آن عهدنامه‌ها و موافقت نامه‌ها را دنبال کند، اما ممکن است در برخی موارد بازنگری‌هایی انجام شود که بتواند بحث برداشته شدن تحریم‌ها و راست آزمایی را تضمین کند و این ممکن است در دولت آینده به عنوان یک تاکتیک جدید برای رسیدن به اهداف دنبال شود. ولی به نظر می‌رسد دولت آقای رئیسی، چاره‌ای جز این ندارد که برجام را به یک فرجام برساند.

او متذکر شد: حوزه اختیارات و قدرت دولت آینده در مذاکرات بستگی به شورای عالی امنیت ملی و اختیاراتی که رهبری در اختیار شورای عالی امنیت ملی می‌گذارد، خواهد بود و همچنین قوانینی که در مجلس وضع شده و قاعدتا نمی‌توانند، برخلاف قوانین مصوب مجلس اقدامی را انجام بدهند. به نظر می‌رسد که اختیارات آقای رئیسی کمتر از آقای روحانی است.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان