تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

چرا پول فروش سهام عدالت واریز نمی‌شود؟

بسیاری از سهامداران عدالت پیگیر وضعیت آزادسازی، فروش و واریز پول سهام عدالت هستند.

چرا پول فروش سهام عدالت واریز نمی‌شود؟

رویداد۲۴ نهم اردیبهشت ماه سال گذشته بود که رهبر انقلاب فرمان آزادسازی سهام عدالت را صادر کرد. پس از آن قرار شد تا سهامداران به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم مدیریت و مالکیت سهام خود را بر عهده بگیرند.

کسانی که شیوه مستقیم را انتخاب کرده بودند سهام خود را برای فروش قرار دادند و قرار بود کارگزاری ها و بانک ها زحمت فروش و واریز پول سهام عدالت سهامداران را بکشند. در ابتدا کار خوب پیش رفت اما رفته رفته با سقوط بورس شرایط برای سهامداران عدالت سخت تر شد چرا که هم ارزش سهام اُفت کرد و هم دیگر خبری از فروش سهام عدالت و واریز پول نشد.

تمام این شرایط در حالی بود که رئیس جمهور روحانی وعده داد که تا ۲۲ بهمن ماه ۱۰۰ درصد سهام عدالت را آزادسازی کنند.

شرایط کشور بسیاری از مردم را به سختی انداخته است و برخی سهامداران عدالت چشم و امیدشان به فروش سهام عدالت و واریز پول آن است. از این رو، بسیاری از کاربران درخواست کردند که پیگیر مطالبات آن ها در این زمینه شوید. به عنوان نمونه کاربری متن زیر را نوشته بود:

باسلام وخسته نباشید:

بنده سی درصد سهام خودم رو برای فروش در نزد کارگزاری بانک مسکن گذاشتم. در همان اوایل آزادی برای فروش؛ همان موقع درعرض چند روز حدود هفتصد یا هشتصد تومنی به حسابم ریختن و دیگه تا به امروز هیچ پولی دریافت نکردم؛ من و همسرم هر دو بیماری قلبی داریم  و اگه نیاز نداشتم چراگذاشتم برای فروش خدا میداند چقدر محتاجم خواهشمندم پیگیری نمائید تا بلکه فرجی حاصل شود.


بیشتر بخوانید: سهامداران سجامی نشوند، سود سهام دریافت نمی‌کنند


محسن علیزاده نماینده مجلس و عضو شورای عالی بورس جهت پیگیری این مطالبه مردمی گفتگویی را داشت.

محسن علیزاده گفت: یک بخشی از نگرانی هایی که بازار سرمایه در خصوص ریزش بازار داشت از همین ناحیه آزادسازی و فروش سهام عدالت بود. بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه اعلام کردند که فروش سهام عدالت یکی از عوامل ریزش بورس بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در جلسات متعددی این موضوع مورد بحث واقع شد و فکر می کنم در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصمیم بر این گرفته شد که این آزادسازی سهام عدالت با قدری تاخیر انجام شود.

این عضو شورای عالی بورس گفت: در دولت حاضر که فکر می کنم دیگر پرونده آزادسازی سهام عدالت بسته شده است و برای کسانی که حتی سهام عدالت خود را برای فروش هم گذاشته بودند، فروش و واریزی دیگر در این دولت انجام نخواهد شد.

علیزاده ادامه داد: درباره اینکه چرا یک عده ای سهام عدالت خود را عرضه کردند و هنوز فروش نرفته است و یا پولی واریز نشده است، باید گفت که بانک ها و کارگزاری ها در این قسمت کم کاری کردند و باید حتما یک روز رسیدگی جدی در این زمینه انجام شود. اما در خصوص اینکه آزادسازی سهام عدالت کی اتفاق خواهد افتاد و یا اینکه جا ماندگان سهام عدالت چه خواهند شد؟ باید اجازه داد تا دولت آینده سر کار بیاید و ببینیم رویکرد اقتصادی آن ها چیست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سهامداران
نظرات شما
پیشخوان