تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۸ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

راه‌های اثبات خیانت همسر

اگر زن یا مردی متوجه خیانت همسر خود شده و قصد شکایت از وی را داشته باشد و خواهان مجازات او طبق قانون باشد، باید با راه‌های اثبات خیانت آشنا باشد تا بتواند آن را به اثبات رسانده و قاضی نیز طبق قانون با فرد خیانت‌کار برخورد کند.

راه های اثبات خیانت در دادگاه

رویداد۲۴ خیانت کردن جزو جرائمی است که قانون مجازات، آن را جرم دانسته و در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشد و یا شاکی رضایت دهد نیز مجازات فرد خیانت‌کار اجرا خواهد شد.

راه‌ های اثبات خیانت همسر

یکی از اولین راه‌ های اثبات خیانت همسر، اقرار متهم است. در این راه خود فرد خیانت‌کار باید در حضور قاضی(بازپرس پرونده) به خیانت خود اعتراف کرده و آن را نوشته و امضا کند.

حال اگر مردی بدون اجازه همسرش و یا دادگاه، زن دیگری را اختیار کرده باشد نحوه اثبات آن با توجه به اینکه مرد زن دوم را صیغه موقت یا دائم کرده باشد متفاوت است: برای صیغه موقت، ارائه صیغه‌نامه به دادگاه الزامی می‌باشد که فرد شاکی باید آن را یافته و به دادگاه ارائه دهد و یا با ارائه مدارک لازم، قاضی را به دفتر ثبت ازدواج آن‌ها ارجاع دهد.

حال اگر ازدواج مجدد مرد دائم باشد که در شناسنامه او به ثبت رسیده، می‌توان به راحتی این مطلب را به اثبات رساند. اگر در خیانت زن یا مرد، زنا رخ داده شده باشد راه اثبات آن علاوه بر اقرار خود فرد، شهادت ۴ مرد عادل و یا شهادت ۳ مرد عادل و ۲ زن عادل می‌باشد که البته این راه بسیار سخت و ناممکن است.

راه‌های اثبات خیانت زن چیست؟

خود زن در دادگاه اقرار کند که مرتکب رابطه‌ نامشروع شده است. این اقرار همیشه صریح نیست.

برای اثبات اینکه زن مرتکب زنا شده، یا باید خود او ۴ باز اقرار به زنا کند یا ۴ مرد عادل یا سه مرد و دو زن، به انجام زنا توسط او شهادت دهند.


بیشتر بخوانید: مشاوره حقوقی آنلاین/ ادامه زندگی مشترک حتی پس از طلاق!


مجازات قانونی فرد خیانت کار چیست ؟

مجازات فرد خیانت کار تا ۹۹ ضربه شلاق است.

آیا اثبات خیانت با ارائه عکس یا فیلم از خیانت و یا ارائه اسکرین‌شات از چت‌های همسر امکان دارد؟

داشتن عکس و یا اسکرین‌شات از پیام‌های همسر می‌تواند از جمله نشانه‌های خیانت برای ارائه به قاضی باشد اما نمی‌تواند به تنهایی برای اجرای حکم قاضی کافی باشد و تنها راه اثبات، دستور قاضی برای گرفتن پرینت مکالمات است. در صورت عدم اطمینان از خیانت بهتر است اقدام به شکایت نکنید چون در صورتی که نتوانید آن را به اثبات برسانید همسر شما می‌تواند به جرم افترا شکایت کند.
یکی از مشکلات این روزهای مردم روند طولانی مراجعه به مراکز حقوقی برای دریافت مشاوره است؛ برای رفع این مشکل می‌توان از مشاوره حقوقی آنلاین استفاده کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاوره حقوقی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
0
0
چرا اطلاعات غلط می دید؟
دو سه سال قبل طرحی به مجلس رفت که ازدواج موقت باید ثبت بشه
ولی رای نیاورد
و در حال حاضر هیچ لزومی وجود نداره که طرف صیغه نامه ارائه بده.
همینکه طرفین اعلام کنند که بینشون صیغه خوانده شده و رابطه نامشروع نبوده کفایت می کنه!
درثانی
خیانت مستوجب حد شرعی نیست
بلکه اون رابطه نامشروع و زناست!
زنا نیاز به اون شهود داره و حکمش درصورت محسنه بودن سنگساره!
شما چرا مسائل رو قاطی می کنید؟
برای دادگاه صرف اظهار اینکه ما صیغه خوندیم برای ازدواج موقت کفایت می کنه و وقتی قانوناً دلیلی برای ثبت ازدواج موقت وجود نداره
پس دادگاه نمی تونه طرفین رو به آوردم مدرک ثبتی ملزم کنه!
نظرات شما
پیشخوان