تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۳۰ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

خرید سربازی با اقساط ۱۲ ماهه!

مشمولان متولد سال ۸۲ امسال به خدمت سربازی می‌روند. فراخوان مشمولان سربازی سال ۱۴۰۰ اعلام شده است. اما همرمان با این خبر، شرایط جدید خرید خدمت سربازی هم عنوان شده است. اما شرایط خرید خدمت سربازی چیست؟

قیمت خرید سربازی

رویداد۲۴  مدیر کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی شرایط خرید سربازی و نحوه پرداخت آن را توضیح داده است.

به گفته مهدی شکوری، شرط خرید سربازی این است که فرد در حال حاضر بیمه‌پرداز بوده و قبل از تقاضا هم دارای دو سال سابقه بیمه‌پردازی باشد که نرخ حق بیمه آن ۳۰ درصد است که هفت درصد را از بیمه شده می‌گیریم و ۲۳ درصد را به حساب دولت منظور می‌کنیم.

براساس اظهارات شکوری، اگر فردی بخواهد خدمت سربازی خود را بخرد، نیازی به مراجعه حضوری ندارد و کلیه مراحل به صورت آنلاین برگزار می‌شود. افراد باید از طریق پایگاه اطلاعات سازمان نظام وظیفه، میزان بدهی خود را مشخص و نسبت به پرداخت آن اقدام کند. به گفته این مقام مسئول، فرد می‌تواند بدهی خود را به صورت نقد پرداخت کند و یا به صورت اقساط.

مهدی شکوری به باشگاه خبرنگاران گفته اگر فردی بدهی خود برای خرید سربازی را نقدا پرداخت کند، در همان روزی که مبلغ را واریز می‌کند، می‌تواند سابقه خود را هم بگیرد. اما پرداخت بدهی و خرید سربازی صرفا نقدی انجام نمی‌شود و به صورت اقساط هم امکان‌پذیر است.

افراد برای خرید اقساطی سربازی، باید ابتدا مبلغ بدهی را مشخص کنند. بعد از آن می‌توانند مبلغ بدهی را در ۱۲ قسط پرداخت کنند. اما سابقه سربازی بعد از پرداخت اقساط منظور می‌شود.


بیشتر بخوانید: سرباز فراری‌ها خودشان را معرفی کنند/ از مجازات خبری نیست!


اما قیمت خرید سربازی چقدر است؟ 

مبلغ خرید سربازی بسته به تحصیلات افراد متفاوت است. این مبلغ برای افراد زیر دیپلم۱۰میلیون تومان است و هر مقطع تخصیلی جدید، ۵ میلیون تومان به این مبلغ اضافه می‌کند. به گونه‌ای که مبلغ خرید سربازی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ۳۰میلیون تومان، دکترای پزشکی ۳۵ میلیون و دکتری غیرپزشکی ۴۰میلیون تومان است. بالاترین مبلغ را پزشکات متخصص باید بپردازند که رقم آن ۵۰ میلیون تومان است.

مشمولانی که می‌خواهند مبلغ خرید مدت زمان خدمت سربازی را به صورت قسطی پرداخت کنند، باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند. در مرحله بعد، میزان جریمه با توجه به نوع مدرک فارغ التحصیلی، مدت زمان غیبت، همسر و تعداد فرزندان افراد تعیین می‌شود.

پیش از این گفته شده بود که افراد باید یک سوم مبلغ جریمه را نقد و مابقی را در ۳۶ قسط واریز کنند و ۴ درصد هم سود بدهند. اما اکنون گفته شده که مبلغ بدهی باید در ۱۲ قسط پرداخت شود.

اگر افراد چهار ماه اقساط خود را نپردازند کارت معافیت موقتی که برای آنها صادر شده، باطل می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
یه بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
0
13
خبر فیک زدید!؟
بیمه سربازی نه خود سربازی
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
0
8
انسان باشید خبر دروغ به ملت ندید
یاس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
0
0
الان دروغه یا حقیقت داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات شما
پیشخوان