تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد‌۲۴ خبر می‌دهد؛

بازداشت یک عضو تیم منتسب به رستم قاسمی به‌خاطر تولید شبنامه علیه رقبای تصدی وزارت نفت

اطلاعاتی به دست رویداد‌۲۴ رسیده که نشان می‌دهد فردی که علیه رقبای رستم قاسمی شبنامه تولید می‌کرده، بازداشت شده است. این فرد خود را چهره رسانه‌ای تیم سردار رستم قاسمی معرفی کرده است.

بازداشت شبنامه رستم قاسمی

رویداد۲۴ بعد از قطعی شدن حضور ابراهیم رئیسی در کاخ ریاست جمهوری، رقابت بسیار جدی برای صندلی‌های اقتصادی آغاز شده است؛ یکی از مهمترین آنها صندلی بیژن زنگنه در وزارت نفت است. تیم رستم قاسمی و تیم مسعود میرکاظمی تلاش دارند در این رقابت برنده شوند.

این رقابت در حالت عادی میان آنها انتشار اخباری علیه یکدیگر است؛ از جمله اتفاقات هفته گذشته که شدت انتشار این اخبار بیشتر شده بود و جریان‌های اصولگرا پرونده‌های نفتی یکدیگر را رو می‌کردند و اتهاماتی علیه هم مطرح می‌کردند؛ این هفته اما رقابت به جا‌های باریک کشیده است! چنانچه اخباری از بازداشت فردی منتسب به رستم قاسمی شنیده شده که در حال تولید شبنامه علیه رقبای سردار قاسمی و کپی آن بوده است.

یک کانال امنیتی نیز جزییاتی از بازداشت یک تیم رسانه‌ای منتسب به رستم قاسمی را افشا کرده و نوشته «اخیرا در یکی از هلدینگ‌های ساختمانی متعلق به نیرو‌های مسلح، بازداشت‌های مربوط به رسانه صورت گرفته است. این افراد که در حال آماده‌سازی شبنامه علیه نامزد‌های رقیب رستم قاسمی بودند و توسط حفاظت سپاه بازداشت شدند.»

این کانال نوشته «این افراد اعتراف کردند که با رستم قاسمی در ارتباط بوده و محتوا‌ها علیه دیگر نامزد‌ها را رستم قاسمی به آن‌ها داده است.» در ادامه همچنین ادعا شده که «مستندات این موضوع به مجموعه‌های حفاظتی ارسال شده و موجبات گله‌مندی شدید فرماندهان ارشد سپاه را فراهم آورده است.»

در تحلیل این خبر نیز نوشته شده «این اقدام بعد از ناامید شدن رستم قاسمی از حضور در کابینه رییسی انجام شده و شنیده شده بعد از استقرار کابینه رییسی احتمال تغییراتی در سمت سردار قاسمی نیز وجود دارد.»

در این خبر به چند موضوع اشاره شده است؛ اول «خبر بازداشت تیم رسانه‌ای در یکی از هلدینگ‌های ساختمانی نیروهای مسلح» و دوم «ناراحتی فرماندهان سپاه از رستم قاسمی»، سوم «عدم حضور رستم قاسمی در کابینه ابراهیم رئیسی.»

درباره موضوع اول و دوم اطلاعاتی در دست نیست و کسی اطلاعی ندارد تصمیم فرماندهان سپاه در واکنش به این موضوع چیست؛ همچنین مشخص نیست که ابراهیم رئیسی درباره کابینه‌اش چه تصمیمی گرفته است، اما درباره بخش نخست خبر، یک منبع آگاه با تایید اصل ماجرا به رویداد۲۴ گفته «بازداشت تیم رسانه‌ای صحت ندارد و تنها یک نفر در یکیاز مجموعه‌های قرارگاه سازندگی بازداشت شده است.»

او همچنین توضیح داده که «یکی از نیروها در حال کپی یک متن بوده که مسئول کپی به او مشکوک می‌شود و با حفاظت اطلاعات تماس می‌گیرد. با حضور نیروهای حفاظت مشخص می‌شود که نوشته‌ها، مطالبی علیه گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت نفت در کابینه رئیسی بوده است که شکل شبنامه داشته است. فرد بازداشتی نیز اعتراف می‌کند که به تیم رسانه‌ای رستم قاسمی وابسته است و برای آنها کار می‌کند.»

هنوز مشخص نیست چنین اعترافی درست بوده یا نه، اما آنچه که مشخص است، اینکه تا این لحظه فقط یک نفر بازداشت شده است و تحقیقات از او ادامه دارد.

یک منبع آگاه دیگر به رویداد۲۴ گفته این نخستین بار نیست که چنین اتفاقی رخ داده و در هفته‌های گذشته نیز شبنامه‌ها و اخباری علیه کاندیدای احتمالی تصدی وزارت نفت منتشر شده است که در آن اتهاماتی علیه رقبای رستم قاسمی وجود داشته است.


بیشتر بخوانید:

جنگ نفتی رستم قاسمی و مسعود میرکاظمی / چه کسی وزیر نفت می‌شود؟

معمار دور زدن تحریم‌ها یا دور زدن رسانه‌ها؟/ ورود باشکوه رستم قاسمی به انتخابات ۱۴۰۰ با جعل لوگوی رسانه‌ها


تا این لحظه بیشترین درگیری و خبرسازی میان کاندیداهای احتمالی وزارت نفت علیه یکدیگر بوده و حامیان آنها علاوه بر حملات مداوم علیه یکدیگر، نسبت به گزینه‌های دیگر نیز مطالبی منتشر کرده‌اند. رستم قاسمی البته شناخت خوبی از رسانه ندارد و زمان اعلام نامزدی انتخابات ریاست جمهوری هم ستاد او ده‌ها میکروفن جعلی از رسانه‌های مختلف تهیه کرده بود که با اعتراض صاحبان رسانه مواجه شد.

اختلافات اصولگرایان برای وزارت نفت در دولت احمدی نژاد هم وجود داشت و چهار وزیر نفت در این صندلی قرار گرفتند. حجم فوق العاده بالای نقدینگی در این وزارتخانه، اصولگرایان را برای نشستن روی صندلی ارزشمند نفتی، تحریک کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
امیرراستگفتار
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
1
3
این برادر رستم قاسمی شیفته خدمته نه تشنه قدرت و پول و مال منال دنیا ، هر موقع که جلوی این کسی اسم پول میلیاردی بیاره حالش بهم میخوره ، بالا پایین میشه و خیر پدرش سر مستراح بالا میاره! البته رقبای ایشون هم از همین قماش هستند، حال باید صبر کرد و دید تا یار که را بیند و میلش به که باشد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
2
رستمِ قاسمی و بابک زنجانی ها
باعثِ این همه بدبختی و ویرانی ها
ای که تاراج نمودی همه یِ بیت المال
تو به این شهر زدی آتشِ بیدادی ها
نظرات شما
پیشخوان