تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

مرعشی: مذاکراتی که منجر به احیای برجام و لوایح FATF شود از نیاز‌های دولت است

جماران نوشت:‌سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، «مذاکرات احیاء برجام» و «اتخاذ سیاست‌های اقتصادی مناسب در جهت رسیدن به رشد اقتصادی ۵ درصدی و تورم کاهنده» را دو اولویت مهم دولت آینده خواند.

مرعشی: مذاکراتی که منجر به احیای برجام و لوایح FATF شود از نیاز‌های دولت است

رویداد۲۴ حسین مرعشی گفت: تمام کسانی که دوست‌دار جمهوری اسلامی و مردم هستند باید به دولت ابراهیم رییسی کمک کنند تا دولتی موفق را شاهد باشیم. با اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ رقیب آقای رییسی بودیم، اما از هر کمکی برای موفقیت دولت آینده دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی دولت سیدابراهیم رییسی افزود: در حالی دولت رییسی بر سرکار می‌آید که کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ دلیل آن را می‌توان تحریم‌های اقتصادی دانست که ترامپ بنیان‌گذار آن بود. سوی دیگر هم اختلافات و کشمکش‌های داخلی و جایگاه دولت در کشور بوده است که در این شرایط سخت، کار را بسیار پیچیده‌تر کرده است.

این روز‌ها همه باید در کنار هم بایستند

سخنگوی حزب کارگزاران با تاکید بر همراهی دولت جدید اظهار داشت: این روز‌ها همه باید در کنار هم بایستند تا دولت آینده در مسیری درست حرکت کند. باید انتظارات را کاهش داد، نه طرفداران دولت و نه منتقدان دولت هیچ کدام نباید در جهتی حرکت کنند که انتظارات به صورت غیر منطقی و خارج از توان دولت افزایش پیدا کند. باید بر اساس ظرفیت‌های واقعی موجود و شرایط کشور از دولت سیزدهم مطالبه و انتظار داشت. امیدواریم که دولت آقای رییسی راه درستی را در پیش گرفته و بتواند مدیران لایق را به کار بگیرد و مهم‌تر از آن، در بهبود سیاست‌های فعلی تلاش کند.


بیشتر بخوانید: موسوی لاری: FATF را نگه داشته‌اند که آسمان به زمین بیاید؟


وی درباره آنچه که دولت رییسی باید در اولویت قرار دهد گفت: می‌توان به آینده ایران امیدوار بود. اولین گام احیای برجام است که امروز حل این مسئله برای کشور بسیار مهم است، دومین گام اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی است که این سیاست‌ها در نهایت منجر به رشد اقتصادی ۵ درصدی و تورم کاهنده شود.

مرعشی در باب FATF و مذاکرات وین نیز افزود: مذاکراتی که منجر به احیای برجام و لوایح FATF شود از نیاز‌های دولت است، باید منتظر ماند تا ببینیم دوستانی که در قوای سه گانه هستند به دولت آینده کمکی میکنند یا نه، زیرا دولت رییسی به این مصوبات نیاز دارد.

وی در پایان از سوی حزب کارگزاران گفت: حزب کارگزاران هیچ مطالبه و توقعی از دولت آینده ندارد و امیدوار است کشور از مشکلات فعلی عبور کند.

منبع: جماران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حسین مرعشی ، fatf
نظرات شما
پیشخوان