تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

افشاگری جدید علیه احمدی نژاد/ چه کسی جلوی تصمیم اشتباه رئیس جمهور سابق ایستاد؟

عبدالرضا داوری درباره تصمیمات احمدی‌نژاد پیرامون سد گتوند و پافشاری پورمحمدی برای مقابله با آن افشاگری کرد.

اعتراضات خوزستانی ها

رویداد۲۴ اوضاع خوزستان خوب نیست و بحران آب و ... مردم را به تنگ آورده است. ترجیع بند همه واکنش‌ها به این مساله نیز گلایه از سوءمدیریت است. سوء مدیریتی که اگرچه برخی مایل هستند صرفا به دولت روحانی نسبت دهند اما از خیلی پیش از آن کلید خورده است. آنچه این روزها درباره تصمیمات غلط محمود احمدی‌نژاد درباره سد گتوند می‌خوانیم و می‌شنویم نیز در پی اثبات همین موضوع است. 

نکته قابل توجه و تامل اما آن است که مخالفان امروز و دیروز احمدی‌نژاد تنها کسانی نیستند که او را مقصر یا حداقل یکی از مقصران شرایط امروز خوزستان می‌دانند. شاهدش همین توییت عبدالرضا داوری که نوشته «مصطفی پورمحمدی، رئیس وقت سازمان بازرسی، در سال ۱۳۹۱ بر مبنای صیانت از حقوق عامه در برابر تصمیمات جاهلانه و غیرکارشاسی احمدی‌نژاد درباره سد گتوند ایستاد. گزارش زیر را بخوانید تا دریابید چگونه احمدی‌نژاد با تعصبات بیهوده، خوزستان را وارد بحران امروزش کرد».


بیشتر بخوانید: فاجعه گتوند؛ از پهلوی تا روحانی / جزییات تکان‌دهنده از تاریخچه ساخت سد گتوند


گزارشی که داوری به توییت خود ضمیمه کرده به جای خود اما خوب است نگاهی هم به حرف و ادله پورمحمدی یعنی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در آن زمان داشته باشیم. او با اشاره به صرف ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سد گتوند و همچنین کار صدها متخصص در سه دولت بر روی این سد و عدم توجه آن‌ها به مشکلاتی که سد ایجاد می‌کند گفته بود: «در سازمان بازرسی کل کشور با کارشناسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توان با شرایط حاضر سد گتوند به فعالیت ادامه دهد و من با مد نظر قرار دادن قانون و کار کارشناسی این تصمیم را ابلاغ کرده‌ایم و پای آن هم ایستاده‌ایم».

پورمحمدی با ذکر اقدامات سازمان بازرسی کل کشور پس از ابلاغ این تصمیم گفت: «۶۰۰۰۰۰ از اراضی زیر کشت در این مناطق وجود دارد که با چند بار آبیاری شدن با آب شور، تبدیل به نمک زار می‌شود و ما این مساله را به وزارت جهاد کشاورزی گزارش داده‌ایم که یا باید در این فصل آبی، سد را تخلیه کنند یا باید فکری به حال کشاورزی منطقه کنند.»

حالا چند سال گذشته و معلوم شده که چه کسی واقعا نگاه کارشناسی و دغدغه مردم داشت. کاش اما عیان شدن این مطلب با این همه درد و رنج مردم همراه نمی‌شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
یعنی مردم اینقدر ساده اند که فریب داوری را بخورند مگر یک سد رو شب تصمیم میگیرند درست میکنند فردا بهره برداری میکنند سد ساخته شده را پورمحمدی میخواست مانع شود البته در حد من توصیه کردم این آقای داوری به یکباره متحول شد آدم رو یاد هاشمی نسب میندازه وقتی از پرسپولیس رفت استقلال وقتی به پرسپولیس تو دربی گل زد یهو قلبش گرفت غش کرد چون با خودش عهد کرده بود با گل زدن حال پروین گرفته بشه حالا داوری هم در خلوت خودش بارها گفته احمدی طوری حالتو بگیرم الان دیگه یه بچه هم فهمیده سد برنامه ساختش از چه سالی شروع شد بیخود نیست تلاش میکنند اینترنت قوی تر بشه تا نتونن با هر حرفی تفرقه ایجاد کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
0
نیروهای نفوذی نتانیاهو در کشور بنظر می رسد زیاد باشند که نتیجه ان نابودی منابع این سرزمین است
نظرات شما
پیشخوان