تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

تقسیم ارث طلا چگونه است؟

بعد از فوت، وراث با گرفتن گواهی انحصار وراثت اقدام به تقسیم ارث می‌کنند.

تقسیم ارث طلا چگونه است؟

رویداد۲۴ تا زمانی که فردی زنده است مالک همه دارایی خود شناخته می‌شود اما با مرگ وضعیت جدیدی برای اموال او به‌ وجود می‌آید.

نحوه تقسیم ارث طلای مادر

همان‌طور که می‌دانید هر وارث با توجه به جایگاه خود در طبقات سه‌گانه وراث از اموال منقول و غیرمنقول فرد فوت شده ارث خواهد برد. حال اگر اموال به‌جا مانده از فرد فوت شده طلا باشد، تقسیم ارث طلا بدین گونه صورت می‌گیرد:

ارث طلا معمولا از متوفای زن برجا می‌ماند، اما ممکن است هر متوفایی مقداری از اموالش، طلا باشد. آن چیزی که در عرف رواج دارد این است که طلا سهم دختران متوفی است و پسران و دیگر وراث سهمی از آن نمی‌برند. اما طبق قانون، طلا نیز جزو اموالی است که تقسیم آن باید به‌صورت قانونی و بر‌اساس طبقات ارث انجام شود.

اگر تمام دارایی مادر فقط طلا باشد و او در مورد طلای خود وصیت کرده باشد که به دخترانش برسد، این وصیت فقط در مورد یک‌سوم طلا مورد قبول است و مابقی آن منوط به قبول وراث است.

اگر کسی در مورد طلای فرد فوت شده ادعای وصیت به نفع خود کند باید این وصیت با سند معتبر و شهادت شهود به اثبات برسد و مورد تایید قانونی قرار بگیرد. اگر چنین نباشد، وراث می‌توانند از تصاحب‌‌کننده به عنوان کلاهبردار شکایت کنند و مراحل را از طریق وکیل انحصار وراثت پیگیری کنند.

اگر تنها وارث فرد فوت شده دختر او باشد، همه ترکه به دختر تعلق می‌گیرد و اگر وارث فرد فوت شده چند دختر و چند پسر باشند، همه ترکه بین آن‌ها تقسیم می‌شود به‌طوری که قسمت سهم پسران دو برابر دختران است.
یکی از مشکلات این روزهای مردم روند طولانی مراجعه به مراکز حقوقی برای دریافت مشاوره است؛ برای رفع این مشکل می‌توان از مشاوره حقوقی آنلاین استفاده کرد.

برچسب ها: مشاوره حقوقی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان