تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

انتشار جزئیات گفتگوی ترامپ و عمران خان پس از ترور سردار سلیمانی

روزنامه انگلیسی زبان «نیوز» پاکستان با استناد به بخش‌هایی از کتاب نوشته دو روزنامه نگار نشریه «واشنگتن پست» گزارش داد که ترامپ در روز‌های اقامت در کاخ سفید زمستانی از فلوریدا با نخست وزیر پاکستان پس از عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی سخن گفته است. دونالد ترامپ گفته که با نخست وزیر پاکستان گفتگو داشته و عمران‌خان به او گفته که ترور فرمانده ارشد ایرانی بزرگترین اتفاقی است که وی در تمام عمر خود آن را مشاهده کرده است.

ترور سردار سلیمانی توسط ترامپرویداد۲۴ کارول لئونیگ و فیلیپ راکر به نقل از سخنان ترامپ در این گزارش آوردند: رئیس جمهوری وقت آمریکا ترور فرمانده ارشد جمهوری اسلامی ایران را یک اقدام شگفت انگیز دانست و در مصاحبه خود به گفت وگو با نخست وزیر پاکستان نیز اشاره کرده است.

دونالد ترامپ افزود که با نخست وزیر پاکستان گفت وگو داشته و عمران‌خان به او گفته که ترور فرمانده ارشد ایرانی بزرگترین اتفاقی است که وی در تمام عمر خود آن را مشاهده کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پس از ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس به دست نیروهای آمریکا در خاک عراق، ضمن ابراز نگرانی شدید از اوضاع فعلی، بر ضرورت اجتناب از هرگونه اقدام یکجانبه و تهاجمی تاکید کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان