تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

در شورای شهر تهران چه خبر است؟/ شهرداری زاکانی منتفی شد؟

تا زاکانی از مجلس استعفا ندهد و این استعفا به رای گذاشته نشود حتی نمی تواند سرپرستی شهرداری تهران را برعهده بگیرد.

شهرداری زاکانی منتفی شد؟

رویداد۲۴ روزگذشته و در حالی که اعضای منتخب شورای شهر جدید برای اولین بار جلسه مشترک تشکیل داده بودند ناگهان خبر رسید که اعضا، رای گیری درباره انتخاب شهردار را در دستور کار قرار داده اند. این رای گیری در حالی اتفاق افتاد که حتی برخی خبرها از اختلاف در مورد شکل رای گیری و زمان رای گیری حکایت داشت. دقایقی از پایان این جلسه نگذشته بود که بلافاصله خبری منتشر شد مبنی بر اینکه رای گیری تمام شده و علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران انتخاب شده است. ترکیب آرا هم آنگونه که از جلسه بیرون آمده بود به این صورت بود: علیرضا زاکانی 12 رای و مازیار حسینی 9 رای.

دقایقی بعد اما یک خبر رسانه ها را متعجب ساخت. مهدی چمران که در همان جلسه به عنوان رییس شورای شهر انتخاب شده بود از قطعی نبودن این انتخاب سخن گفت و از رای گیری رسمی در این مورد در جلسه هفته بعد خبر داد. این مصاحبه نشان از برخی اختلاف نظرها و البته موانع جدی بر سر شهردار شدن علیرضا زاکانی داشت. ضمن اینکه یک نکته بسیار مهم هم در این مورد وجود دارد و آن اینکه تا زاکانی از مجلس استعفا ندهد و این استعفا به رای گذاشته نشود حتی نمی تواند سرپرستی شهرداری تهران را برعهده بگیرد.


بیشتر بخوانید: افشاگری چمران از تهدیدها در انتخاب شهردار


زاکانی و موانع مهمی برای شهردار شدن

امروز اما در برخی محافل خبر از آن رسیده است که علیرضا زاکانی مشکلات جدی برای شهردار شدن دارد . اول اینکه او در مورد تحصیلات مرتبط یک چالش جدی دارد . پیش از این سخنگوی وزارت کشور در صفحه اینستاگرام خود بخشنامه جدید وزیر کشور درباره فهرست رشته‌ها و مدارک تحصیلی مورد نیاز جهت تصدی سمت «شهرداران» را منتشر کرده بود. بر اساس رشته هایی که او فهرست کرده، علیرضا زاکانی شانسی برای شهردار شدن نخواهد داشت.این بزرگترین مانع زاکانی بر برعهده گرفتن پست شهرداری تهران و تایید آن از سوی وزرات کشور است.

چالش دوم اما ماجرای استعفای زاکانی از نمایندگی مجلس است. طبق آیین نامه او باید از نمایندگی استعفا کرده و این استعفا را به هیات رییسه مجلس برساند تا در دستور کار مجلس برای رای گیری قرار گیرد. مجلسی که از همین امروز درگیر کابینه سید ابرهیم رییسی خواهد شد و احتمالا در اولین روز کاری خود در هفته آینده با دریافت لیست کابینه پیشنهادی مشغول بررسی این گزینه ها خواهد شد. 

مساله دیگر صحن شوراست. همانطور که چمران گفته شهرداری زاکانی باید در جلسه رسمی به رای گذاشته شود . این نکته هم قابل ذکر است که زاکانی فعلا نمی تواند فعلا تا زمان قبول استعفا از مجلس به عنوان شهردار انتخاب شود. بنابراین شورا احتمالا در اولین جلسه دستور کار انتخاب سرپرست برای شهرداری را خواهد داشت. خبرنگار نامه مطلع شده است که برخی اعضا در حال بررسی برخی گزینه های جدید هستند.هر چه هست به نظر می رسد شهرداری تهران به این راحتی ها شهردار خود را نخواهد شناخت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
1
شماچرامی ترسید وازحرفهای گفته شده چمران درمیکروفن بازکه خودش خبرنداشت وحرفها وافشاگربهای چمران کرده است که رسانه هاباید چمران راتحت فشاربگدارند که اینهایی که فشاراوردن برای انتخاب زاکانی کی هستند ودرحرفهای چمران مواردافشاشده خیلی است ودست مافیای قدرت رابیشترنمایان کرده است درهمین اول کار که مثلا قراربرپیگیری فسادها است فعلا خوداین اقایان باهمین انتخاب زاکانی وارد بده بستان شدبدی شدن وازقرارصحت دارد که همه مدیریت دست حدادعادل ونقش رسانه ایی کارهم دراختیارخبر،زاری فارس قراردارد بنابرین باافشای حرفهای چمران وخانم سلیمانی درروزهای اینده صحنه سیاسی بین خوددوستان دلواپسان اختلافات شدیدی خواهد بوو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان