تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

فتح‌الله‌زاده به لیونل مسی: هنوز زود است به استقلال بیایی!

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال می‌گوید ساختار این باشگاه دچار مشکل است و باید آرزو کنیم که فصل آینده مشکلات استقلال برطرف شود.

علی فتح‌الله‌زاده

رویداد۲۴ علی فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال  می‌گوید تشکیل یک کمیته فنی و ساختار منظم در باشگاه می تواند آبی پوشان را برای فصل آینده یک تیم مدعی کند و برای کسب عنوان قهرمانی تلاش کنند.

لیگ بیستم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به نسبت سال گذشته تغییرات زیادی در سطح فنی وجود نداشته. تیم‌های لیگ برتری ما از لحاظ فنی از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نبودند و نتوانستند پیشرفت محسوسی داشته باشند. تنها نکته جالب لیگ بیستم این بود که تا پایان فصل و هفته آخر مشخص نبود چه تیمی قهرمان می شود و چه تیمی به همراه ماشین سازی به دسته پایین تر سقوط می کند. اما در مجموع شاهد بازی‌های باکیفیت از تیم‌های لیگ برتری نبودیم.

رفت و آمد مربیان هم بالا بود.

تغییرات پی در پی در سطح سرمربی در لیگ بیستم کاملا مشهود بود. مربیان زیادی به دلایل عدم نتیجه گیری و یا شرایط بهتر در تیم‌های دیگر، تیم قبلی خود را رها و به تیم جدید پیوستند. البته مدیران ما هم این روزها همانند کشورهای عربی به دلیل اینکه خودشان از کار برکنار نشوند با جابجایی سرمربی تنها صورت مسئله را پاک می‌کردند و همین مسئله باعث شد تا این تغییرات پی در پی در کادرهای فنی باعث تزلزل تیم‌های ما شود. بازیکنان تا می‌خواستند با شرایط مربی آشنا شوند کادر فنی تغییر می‌کرد و آنها هم باید تفکرات خود را با تفکرات سرمربی جدید تطبیق می‌دادند که این مسئله شاید در یکی دو هفته مثبت بود اما رفته رفته عملکرد منفی خود را نشان می‌داد. و همین مسئله باعث شد تا از کیفیت لیگ ما کاسته شود.

عملکرد استقلال در لیگ بیستم چطور بود؟

استقلال از ابتدای فصل مشکلاتش شروع شد. متاسفانه مدیریت باشگاه نتوانست با محمود فکری و مجیدی ارتباط صمیمانه ای برقرار کند. ضعف مدیریت، نبود امکانات ومهمتر از همه پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان باعث شد تا هر روز این تیم به حاشیه بیشتری فرو رود. فکری با شروع نیم فصل دوم جایش را به مجیدی داد و مجیدی هم توانست با یکدل کردن بازیکنان نتایج خوبی بگیرد اما متاسفانه شرایط به گونه ای رقم خورد که این تیم به قهرمانی نرسید.  البته مجیدی تلاش زیادی کرد تا شرایط تیم را حفظ کند ولی آبی‌ها قهرمانی را در لیگ از دست دادند و حالا تنها امیدشان به قهرمانی در جام حذفی است.


بیشتر بخوانید: خداحافظی هم‌زمان دو ستاره استقلال؟


مشکل عدم نتیجه گیری منظم را در چه می‌بینید؟

ساختار استقلال دچار مشکل است. کمیته فنی وجود ندارد و نیستند با تجربه‌هایی که به فرهاد مجیدی کمک کنند و بیشتر از هر کسی، این هواداران هستند که به شدت نگران تیم محبوبشان هستند و باید آرزو کنیم که فصل آینده مشکلات استقلال برطرف شود. 

بازی با گل گهر در جام حذفی چطور بود؟

استقلال در طول ۹۰ دقیقه بازی خوبی ارائه داد و توانست با دو گل به پیروزی برسد. به هر حال جام حذفی بازی بسته‌ای است و معمولا به وقت اضافه و پنالتی کشیده می‌شود. اگر پنالتی اول برای ما گرفته نمی‌شد بازی به وقت اضافه و پنالتی کشیده می‌شد. بازیکنان نسبت به دیدار قبل بهتر و باهوش‌تر عمل کردند. اما استقلال همچنان در دفاع مشکل دارد. موقعیت آنچنانی برای دو تیم ایجاد نشد. فقط دقایق پایانی بازی، چند موقعیت از استقلال دیدیدم. به هر حال روز خوب حسینی بود و من خوشحالم که این دیدار به نفع استقلال به پایان رسید.

چند سال پیش گفته بودید اگر مدیرعامل استقلال شوید مسی را به این تیم خواهید آورد اکنون وی از بارسلونا جدا شده است؟

الان که مدیرعامل استقلال نیستم در ثانی برای مسی زود است به استقلال بیاید. فعلا باید کسب تجربه کند.

این روزها بحث رفتن قایدی از استقلال شنیده می‌شود؟

من اگر سمتی در باشگاه استقلال داشتم نمی‌گذاشتم قایدی از استقلال جدا شود. مخالف ترانسفر بازیکنان نیستم چون اعتقاد دارم ترانسفر بازیکن به سود باشگاه است و خودم هم زمانی که مدیرعامل استقلال بودم بارها بازیکنان را ترانسفر کردم اما شرایط کنونی استقلال با آن روزها متفاوت است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان