تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

کرونای دلتا ترمز ریزش طلا را کشید

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کرونای دلتا که دلار قوی‌تر و بازده بالاتر اوراق قرضه را تحت‌الشعاع قرار داد، افزایش یافت.

کرونای دلتا ترمز ریزش طلا را کشید

رویداد۲۴ بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۳۲ دلار و ۴۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۳۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۷۳۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: ادامه نگرانی‌ها نسبت به ریسک شیوع کرونای دلتا باعث موج تقاضا برای دارایی امن در بازار طلا شده، اما طلا همچنان برای بهبود از ریزشی که روز دوشنبه داشت، دست و پا می‌زند. واضح است که با سیگنال بانک مرکزی آمریکا در خصوص موضع موافق برای تعدیل محرک‌های مالی و آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب آمریکا، بازار‌ها از بالا رفتن قیمت طلا اندکی عصبی هستند.

ریسک پذیری در بازار‌های مالی ضعیف مانده، زیرا موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌های آسیایی متعدد همچنان رو به افزایش است و دورنمای اقتصادی را تهدید کرده و بعضی از سرمایه گذاران را متقاضی خرید دارایی‌های امن کرده است. اما شاخص دلار نزدیک به بالاترین حد سه هفته اخیر در برابر سبدی از ارز‌های رقیب ایستاد و بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین سطح از اواسط ژوییه صعود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش مصرف شخصی ماهانه آمریکا که می‌تواند روی زمان تعدیل برنامه‌های محرک مالی تاثیر بگذارد.

چارلز ایوانز، رییس بانک فدرال رزرو شیکاگو اظهار کرد افزایش اخیر تورم باعث نمی‌شود بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی خود را زودتر از موعد تحکیم کند و به آمار ماهانه بیشتری از وضعیت بازار کار پیش از هر گونه تغییری نیاز است.

نشانه‌هایی که روز‌های اخیر از بهبود بازار کار آمریکا وجود داشته، نگرانی‌ها را از افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره این کشور برانگیخته و باعث سقوط طلا به قعر چهار ماهه در معاملات روز دوشنبه شد. طلا پناه امن دارایی در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی دیده می‌شود و افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند ضربه خواهد زد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۳۴ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۰۰۳ دلار و ۹۸ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۴۲ دلار و ۸۷ سنت ایستاد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طلا ، قیمت طلا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان