تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

نگاهی به سوابق حمید سجادی گزینه دولت سیزدهم برای وزارت ورزش

حمید سجادی، گزینه احتمالی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی برای تصدی‌گری وزارت ورزش و جوانان است.

حمید سجادی

رویداد۲۴ یکی از وزارت‌خانه‌های مهم در دولت، وزارت ورزش و جوانان است که متاسفانه در دوره‌های گذشته کم‌توجهی زیادی در این مورد صورت گرفته بود. همیشه مثلی وجود داشت که هر کسی که در دولت پستی نمی‌گرفت و جامانده از مقام بود، به ورزش می‌آمد که متاسفانه سرانجام کار این شد که یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین وزارت‌خانه‌های دولت اصلا حال و روز خوبی ندارد.

زمانی که حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به عنوان منتخب ملت معرفی شد، در برنامه‌ها و جلساتی که با اهالی ورزش داشت، چند پارامتر مهم را به عنوان شاخص برای معرفی وزیر ورزش معرفی کرد. "ورزشی، جوان، کاری و انقلابی بودن: چهار عنصر مهمی بود که رئیسی چندین بار در صحبت های خود به آن پرداخته بود. در واقع منتخب مردم شاخص‌های خود را برای معرفی وزیر ورزش عنوان کرده بود.

در کنار این مولفه‌ها یکی از کلیدی ‌ترین شاخص‌ها، نزدیکی به خود دولت و سابقه کار اجرایی در ارکان مختلف است. مطمئنا اگر وزیر ورزش آینده قرابت خوبی با دولت و حجت الاسلام رئیسی داشته باشد، بسیاری از مصائب ورزش و جوانان را می‌توانند با همفکری و همیاری هم حل کنند و باعث نشاط عمومی و آرامش در جامعه شوند.

 اگر این مولفه‌ها و صحبت‌های رئیسی را کنار هم بگذاریم، شاید تعداد کاندیداها برای پست وزارت ورزش به تعداد انگشت های یک دست هم نرسد.


بیشتر بخوانید: بحران بزرگی که گریبان فوتبال ایران را گرفته است


در زیر به اختصار نگاهی گذرا به سوابق حمید سجادی داریم:

سید حمید سجادی هزاوه (متولد ۱ فروردین ۱۳۴۸ در تهران) دونده سابق دوهای استقامت است. سجادی موفقترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دوهای نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. از این میان رکوردهای ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دوهای داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده‌ است.

رشته تخصصی حمید سجادی ۳۰۰۰ متر با مانع بود. وی در این رشته یک بار مدال طلای قهرمانی آسیا (۱۹۹۱ کوالالامپور)، چهار بار مدال برنز قهرمانی آسیا و یک مدال نقره در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را کسب کرد. مدال نقره وی در بازی‌های آسیایی بانکوک در حالی به دست آمد که وی در اواسط مسابقه هنگام پرش از روی یکی از موانع به زمین افتاده بود اما در ادامه توانست عقب‌ ماندگی خود را جبران کند.

سجادی در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون یکی از دو نماینده (همراه با حسین شایان) و در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تنها نماینده دو و میدانی ایران بود.

او دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

او در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد اما با ۱۳۷ رأی مخالف نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
خوب ایشان یک بارازمجلس اوت شد والان می خواهدازمجلس ۱۰درصدی رای اعتمادبگیرد دراخرکابینه فراجناحی راهم دانستیم حتی اسلامی وحاتمی راهم تحمل نشده است اما رستم قاسمی ومحدابیان که درسابق امتحان پس داده بودن وبابت بابک زنجانی باان همه داستانها بازم اورده شدن
نظرات شما
پیشخوان