تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
در واکنش به انتقادات افکار عمومی در ایران

سفیر روسیه عذرخواهی نکرد / سوءتفاهم شده

سفیر روسیه ضمن تاکید بر روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه و مراودات عمیق و دوستانه بین دوکشور تصریح کرد: از اینکه انتشار این عکس باعث سوتفاهم و رنجش خاطر مردم کشور دوست، ایران شده اظهار تاسف می‌نمایم.

واکنش سفیر روسیه به انتشار عکس جنجالیرویداد۲۴ سفیر فدراسیون روسیه در تهران برای ادای توضیحات در خصوص عکس منتشر شده، از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیا به وزارت امورخارجه دعوت شد.

سفیر روسیه در این ملاقات تصریح نمود که قصد وی از انتشار این عکس صرفا یادآوری اتحاد روسیه با بریتانیا بر علیه ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم بوده و به هیچ وجه هیچ انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار این عکس وجود ندارد.

سفیر روسیه ضمن تاکید بر روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه و مراودات عمیق و دوستانه بین دوکشور تصریح کرد: از اینکه انتشار این عکس باعث سوتفاهم و رنجش خاطر مردم کشور دوست، ایران شده اظهار تاسف می نمایم.


بیشتر بخوانید: سفیر انگلیس هم به وزارت خارجه دعوت شد


مدیرکل اوراسیای وزارت امورخارجه نیز پس از شنیدن توضیحات سفیر، ضمن تاکید بر روابط دوستانه دو کشور ایران و روسیه به وی یادآوری نمود که انتشار این عکس ولو با قصدی که عنوان شد قابل پذیرش نبوده و توجه لازم به مقتضیات تاریخی، سیاسی و فرهنگی کشور میزبان از جمله مواردی است که میبایست مورد توجه دقیق سفرا قرار گیرد. در این ملاقات همچنین تاکید گردید ملت بزرگ ایران طی ۴۲ سال گذشته به کرات ثابت کرده اند که استقلالی که با جانفشانی ها و مقاومت های تاریخی به دست آورده اند را با تمام دقت و جدیت محافظت کرده و به عنوان یک کشور مقتدر روابط خود با کشور های دیگر را مبتنی بر عزت ملی تنظیم می نمایند.

در روز های گذشته عکسی از سوی سفیران لندن و مسکو در سفارت روسیه در تهران منتشر شد که در آن «سایمون شرکلیف» سفیر جدید انگلیس به سفارت روسیه در تهران رفته و در همان محلی که روزولت، چرچیل و استالین در سال ۱۳۲۲، کنفرانس تهران را بدون اطلاع ایران برگزار کردند، با سفیر روسیه عکس یادگاری گرفته است.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انگلستان ، روسیه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
مامور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
1
پدر بزرگم تعریف میکرد زمانیکه روس به ایران حمله کرد به نوامیس رحم نمیکرد ما کرمانشاهی هستیم گفت آن زمان اسلحه به زور گیر می آمد چند برنو قدیمی تهیه کردیم وبا اسلحه‌های دیگر که دم پر گفته میشود شبانه بهشان حمله میکردیم واز شان تلفات می‌گرفتیم تا مجبور به عقب‌نشینی از منطقه ما شدن.این ارازل در اذهان ایرانیان تا ابد جا ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
0
1
ما دوست شما نیستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
کمترین اقدام باید پیگیری اخراج و تعویض سفرای روس و انگلیس باشد.
نظرات شما
پیشخوان