تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

تشییع پیکر پروفسور کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران

پروفسور کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران روز ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ درگذشت. پیکر ایشان پیش از ظهر امروز (جمعه) در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

تشییع پیکر  پروفسور کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران

رویداد۲۴ پروفسور پرویز کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران پس از ۹۰ سال حیات با عزت در ۲۷ مرداد ۱۴۰۰  بر اثر سرطان دار فانی را وداع گفت. جغرافی‌دان ایرانی و دارندهٔ مدال ملی و نشان دانش در ایران بود.

او محققی بود که نامش با موضوع آب در ایران گره خورده بود چراکه عمده عمر او برای حل معضل کم‌آبی در ایران گذشت؛ هرچند می‌دانست دولت‌ها اعتقادی به کارشناسی و پژوهش ندارند. 


بیشتر بخوانید: پرفسور پرویز کردوانی جغرافیدان فقید با پیش‌بینی‌های تلخ


او در پنجمین همایش چهره‌های ماندگار (سال ۱۳۸۴) به عنوان چهرهٔ ماندگار در زمینه جغرافیا معرفی شد. پیکر پرفسور پرویز کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران امروز جمعه در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) تهران تشییع و به خاک سپرده شد. در تصاویر روز عکس‌های مراسم تشییع پیکر او را ببینید.

منبع: ایرنا

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
2
خدایش رحمت کند انسان بزرگی بود یادش گرامی
قاصدک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
0
1
خدایا انسانهای مفید و دانا و دلسوز یا همه به دیار باقی رفته اند یا آخرین نفس ها را می کشند بعد آنها چقدر جامعه یکدست و خالی از بزرگان می شود ، انسان بزرگ و دانشمنددلسوزی بود که دلش برای محیط زیست می سوخت هر چند دولتها بعد انقلاب اصلا به علم باور ندارند فقط جناح و .... هر چند مثل نظرات دیگرم هیچوقت منتشر نمیشود ولی عادت به تملق و چاپلوسی ندارم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان