تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

وزیرخارجه انگلیس:هرچند خوشایند نیست، اما باید با روسیه و چین برای مقابله با طالبان همکاری کنیم

وزیر خارجه انگلیس گفت، با وجود بی‌اعتمادی که میان لندن با روسیه و چین وجود دارد، کشورش باید با آن دولت‌ها برای نشان دادن "نفوذ نرم" مقابل طالبان همکاری داشته باشد.

وزیرخارجه انگلیس:هرچند خوشایند نیست، اما باید با روسیه و چین برای مقابله با طالبان همکاری کنیم

رویداد۲۴ دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه ساندی تلگراف گفت: ما باید کشور‌هایی با نفوذ تعدیل‌کننده بالقوه مانند روسیه و چین را کنار خود داشته باشیم، هر چند خوشایند نباشد.

طالبان هفته گذشته قدرت را از یک دولت تحت حمایت آمریکا گرفت و هزاران تن را وادار به فرار از این کشور کرد.

انگلیس و چین به تازگی بر سر مسائل مختلفی از جمله هنگ کنگ و نقض ادعایی حقوق بشر علیه گروه قومیتی اویغور‌های چین به اختلاف برخورده اند.

روابط میان لندن و مسکو هم از سال ۲۰۱۸ به دنبال مسموم شدن یک جاسوس دوجانبه به نام سرگئی اسکریپال با ماده نوویچوک تیره و تار شد. گفته میشود اسکریپال نام صد‌ها تن از عوامل روسیه را به سرویس جاسوسی خارجی انگلیس موسوم به ام. آی.۶ لو داده بود. مناسبات میان انگلیس و روسیه همچنین بعد از آنکه به یک روزنامه نگار بی. بی. سی مشغول به کار در مسکو گفته شد این کشور را ترک کند، بدتر شد.

نیرو‌های انگلیس از سیزدهم اوت ۳۸۲۱ تن را از کابل خارج کرده اند و از این تعداد فعلا ۱۳۲۳ تن به انگلیس رسیده اند. این شامل کارکنان سفارتخانه، اتباع انگلیسی و افرادی میشود که تحت برنامه جابجایی افغان‌ها و سیاست امدادی قرار دارند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انگلستان
نظرات شما
پیشخوان