تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

تصمیم جدید در مورد فروش سهام عدالت

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، با صدور اطلاعیه‌ای از تصمیم‌گیری در مورد فروش سهام عدالت در آینده نزدیک خبر داده است.

 فروش سهام عدالت

رویداد۲۴ به نقل از روابط عمومی سمات، در اطلاعیه این شرکت آمده است: آن دسته از مشمولان سهام عدالتی که سفارش فروش سهام خود را در ماه‌های گذشته در درگاه‌های الکترونیکی شرکت‌های کارگزاری یا سیستم بانکی ثبت کرده‌اند اما با توجه به تغییرات قیمتی ایجاد شده از روز ثبت سفارش تاکنون، قصد انصراف دارند، تنها تا پایان هفته جاری (۵ شهریورماه ۱۴۰۰) مهلت دارند، سفارش‌های خود را لغو کنند.

بدیهی است سهامدارانی که سفارش‌های فروش سهام عدالت خود را لغو نکنند، سفارش‌های قبلی آنها معتبر بوده و برای فروش اعمال خواهد شد.

گفتنی است، مرکز تماس ذینفعان بازار سرمایه با شماره ۱۵۶۹ آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران سهام عدالت است.


بیشتر بخوانید: توصیه حیاتی به سهامداران عدالت


سهام عدالت رئیسی برای جاماندگان

در این میان، در بیش از یک سال گذشته بارها به جاماندگان سهام عدالت وعده داده شد که سهام جدید تخصیص داده می‌شود، موضوعی که رئیس‌جمهور و وزیر پیشنهادی اقتصاد او، روی اجرایی شدن آن تاکید دارند. اما چه کسانی سهام عدالت می‌گیرند و جاماندگان چه کسانی هستند؟

از زمانی که رئبسی به طور رسمی برای ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرده تاکنون که وزرا برای رای اعتماد به مجلس رفته‌اند، ابراهیم رئیسی بارها در اظهارات خود روی بهبود معیشت خانوارها تاکید کرده است.

یکی از طرح‌های معیشتی که خانواراهای کمتر برخوردار نسبت آن معترض هستند و در بیش از یک سال اخیر مسئولان دولت دوازدهم بارها وعده داده‌اند، سهام عدالت است.

حالا دولت رئیسی روی این خواسته مردم تاکید دارد. احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نیز در جلسه بررسی صلاحیت خود که امروز برگزار شد چندین بار روی موضوع تخصیص سهام عدالت جدید تاکید کرد.

از اظهارات مسئولان اینطور برمی‌آید که هدف سهام عدالت جدید مددجویان کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بازنشستگان و… است که حدود هفت میلیون نفر را شامل می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سهامداران
نظرات شما
پیشخوان