تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

افشای پشت‌پرده کمبود سرم در ایران

روزنامه همشهری در گزارشی به بررسی ماجرای کمبود سرم در کشور پرداخته است.

پشت‌پرده کمبود سِرُم در ایران

رویداد۲۴ در این گزارش آمده: در حالی‌که بیماران و همراهانشان در صف‌های طولانی سرگردان خرید سرم هستند، 500 هزار عدد سرم در گمرک فاسد شد.

بررسی‌های میدانی و اظهارات بیماران در مرداد نشان می‌داد که قیمت سرم در بازار سیاه به 100هزار تومان و در برخی موارد به 200و حتی 400هزار تومان هم رسیده و حتی خانواده‌هایی که نمی‌خواستند یا نمی‌توانستند بیماران خود را در بیمارستان بستری کنند و درمان‌شان را در منزل پیگیری می‌کردند، با تزریقات‌چی‌هایی مواجه شدند که برای تزریق سرم در منزل حداقل 200هزار تومان مطالبه می‌کردند.

کمبود سرم و پرواز قیمت این قلم دارویی ساده که به یک تراژدی برای بیماران مبتلا به کرونا و سایر بیماران تبدیل شده است، در حالی است که رسوب بیش از ۲۵۰ تن سرم معادل ۵۰۰ هزار عدد سرم در گمرک تهران منجر به فاسد شدن آن شده است.


بیشتر بخوانید: شرکت های داخلی توان تولید واکسن کرونا را ندارند/ مجازات محتکران سِرُم اعدام است!


مهرداد جمال‌ارونقی، معاون امور گمرک درباره ماجرای رسوب این حجم سرم در گمرک تهران مجبور به توضیح شد. او در این‌باره گفته است: با مراجعه به انبار‌های واقع در گمرک تهران، مقادیر زیادی سرم وارداتی ۵۰۰ میلی‌لیتری، تولید کشور آلمان، متعلق به یکی از شرکت‌های داروسازی کشور با تاریخ تولید ۲۰۱۶ و تاریخ انقضای ۲۰۱۹ شرکت BRAUN آلمان مشاهده شد که در 2انبار سرپوشیده از انبارهای عمومی رسوب کرده است.

در این خصوص بلافاصله مراتب به وزارت بهداشت منعکس و مقرر شد مرجع مزبور در این خصوص بررسی و نتیجه را اعلام کند تا مشخص شود آیا این سرم‌ها می‌توانند هم‌اکنون مصرف ثانویه‌ای داشته باشند یا خیر یا باید نسبت به از بین بردن آنها اقدام شود. معاون گمرک ایران همچنین میزان سرم‌های وارد شده ظرف چند روز گذشته از کشور ترکیه را بیش از ۱۲۸ کامیون با ارزشی بیش از ۳میلیون و ۸۴۳ هزار و ۸۸۲ یورو عنوان کرد و افزود: بیش از ۹۵درصد سرم‌های وارداتی به گمرکات تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) به‌صورت حمل یکسره و فوراً ترخیص شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
بجای هسته وخسته سرم تولید کنید سرم اب مقطر ونمک است وقند چرا نمی توانیم
نظرات شما
پیشخوان