تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰

اظهارات سجادی در دفاع مقابل حملات نماینده‌های مجلس

جلسه رای اعتماد حمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش برگزار شد.

اظهارات سجادی در دفاع مقابل حملات نماینده‌های مجلس

رویداد۲۴  جلسه بررسی رای اعتماد حمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش در دولت سیزدهم برگزار شد و نماینده‌های موافق و مخالف در صحن علنی مجلس صحبت کردند. پس از صحبت‌های نمایندگان مجلس او پشت تریبون رفت و از خود دفاع کرد.

او درباره عملکرد خود گفت: ایران از نظر ظرفیت‌های استفاده نشده طبیعی و انسانی ربته اول است. بی شک شما جوانان خواهید توانست این مشکل را برطرف کنید. یکی از مخاطبان حتما وزارت ورزش و جوانان است. تحول نه فقط خواست ما که تحول این دوره است.

وزارت ورزش باید پرچمدار این دوره باشد انشاءالله. چرایی تحول و چگونگی تحول ابتدا از تغیر نگاه، سیاست‌ها و راهبرد‌ها آغاز می‌شود. در چند سال گذشته مسئله ورزش و جوانان از متن به حاشیه رفته. وزارت خانه باید به تعامل با سایر وزارت خانه‌ها بپردازد. بیانیه گام دوم فصل جدیدی را نوید می‌دهد. فصل میدان دادن به جوانان. این نشان می‌دهد که برای تحقق بیانیه گام دوم این وزارت خانه باید نقشی ستادی و تعاملی پیدا کند. نسل جوان را برانگیزد و استعداد‌های آن‌ها را شکوفا کند.

اگر جوانان موتور پیشران کشور هستند این وزارت خانه نیز باید موتور پیشران دولت باشد. از منظری دیگر نقش تحرک و ورزش در سلامت جسمی و روحی و کاهش هزینه‌های درمان و بیمارستانی غیر قابل انکار است.
بسیاری از مولفه‌های سبک زندگی امروز از ورزش تاثیر می‌گیرد. فتوت، روحیه پهلوانی، جوانمردی و ... را در جامعه بازآفرینی کند و منشا سلامت در جامعه باشد. هم اوقات فراغت را رقم زند و هم نوعدوستی را تقویت کند. دشمن نیز برای ورزش ما برنامه‌های زیادی را تدارک دیده است و غفلت ما در این سال‌ها باعث بروز اتفاق‌های زیادی شده است.

ما برای ورزش را برای ارتقا فرهنگ به فعلیت خواهیم رساند. جوشش‌های زیادی دراین چند سال شکل گرفته است. بدنه هنر و هنرمندان متعهد، دانش بیان ها، رسان‌ها، هیئت‌ها و ... سبب شده تا صد‌ها هزار ثمن در جامعه شکل بگیرند که دغدغه‌مند کشور هستند. افزایش کمی وکیفی این گرو‌ها سیاست قطعی ماست. رویش‌های انقلاب اسلامی صد‌ها برابر ریزش‌های آن بوده است و باید این رویش‌ها را انصاف قدر بدانیم. کوشش بنده این است بخش مهمی از بدنه وزارت ورزش و جوانان متعلق به آن‌ها باشد.


بیشتر بخوانید: صحبت‌های رئیسی در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت ورزش +فیلم


همچنین وزارت ورزش و جوانان پیشانی همه وزارت خانه‌ها باشد. ما آمده ایم تا این اتفاق‌های مهم را با شما نمایندگان رقم بزنیم. اعتماد شما با رای بالا این کار را بسیار قوی آغاز خواهد کرد. جوانان ما بهترین جوانان عالم هستند. در این تردید نداریم. حدود ۷۰ درصد جمعیت ما متولدین بعد از انقلاب هستند و ندیده پای آن ایستاده اند. باید با این جوانان کار‌های بزرگ کنیم. هر جای کار بزرگی شده جوانان پای کار آن بوده اند. دوست دارم جوانان صدای بنده را بشنوندو به این وزارتخانه و اتفاق‌های بزرگی که رقم خواهد خورد امیدوار شوند. تای کی ناامیدی؟ دوستانی که نگران موضوع جوانان هستند.

انشاءالله این وزارت خانه را یک قرارگاه مسائل مربوط به جوانان می‌کنیم. مربوط به نیاز‌های آنها. البته این کار یک دستگاه نیست. کار همه کشور است، ولی دبیرخانه این قرارگاه قول داده اند که در این وزارتخانه تشکیل می‌شود. امروز دشمن امید را هدف قرار گرفته. این وزارتخانه قرارگاه تولید امید خواهد بود. به امید خدا و کمک شما. معرفی من به عنوان یک افتخار آفرین باعث افتخار است. من ۱۷ سال از دوران خوب جوانی خود را در معیت تیم ملی دوومیدانی بودم و به ان افتخار می‌کنم. در حد خودم تلاش کردم. تعدادی مدال و رکورد که متاسفانه هنوز پار برجاست وباید ارتقا پیدا کند. من می‌دانم ورزشکاران ما چه مشکلاتی دارند. من مشکلات را می‌دانم. ورزشکاری که شب تا صبح نمی‌خوابد را من درک می‌کنم. عطش، خستگی، آفتاب، برف، کمبود امکانات و ... را من می‌دانم. اگر ساعت ۱ بامداد در المپیک رکورد ایران را زدم به من بلیت بازگشت به تهران را دادند مشکل کجاست؟ بنده ساعت ۱۰.۳۰ شب دویدم و گفتند فردا بفرمایید تهران. گفتم اجازه بدهید من بمانم و سایر رشته‌ها را ببینم، اما اجازه ندادند. ما این‌ها را درک می‌کنیم. هم با درد آشنا هستم هم با درمان.

بنده وقتی می‌بینم یک ورزشکار را یک تیم حمایتش می‌کنند تاسف می‌خورم. در کشور ما اینچنین نیست. حتما اجازه نمی‌دهیم ورزشکاران ما در میادین بین المللی از این مشکلات را داشته باشند. یکی از افتخارات من چهارمی جهان در کوبا است. برای من بلیت گرفتند که ۵۷ ساعت در راه بودم. مگر می‌شود با ۵۷ ساعت فردا مسابقه داد؟ در آن مسابقات می‌دویدم عضلات گردنم هم درد می‌کردند چه برسد به پاهایم. ما‌ها این طور اعزام شدیم و درد را می‌دانیم.

در قسمت ورزش و جوانان برنامه‌هایی را تقدیم کردم. در قسمت عدالت در ورزش حتما عدالت نقشی اساسی دارد. نمی‌شود بسیاری از استعداد‌ها را در کشور نبینیم و حرف از عدالت نزنیم. نمی‌شود بسیاری از شهر‌ها دارای تیم‌های ورزشی نباشند و حرف از عدالت بزنیم. داشتن باشگاه‌های ورزشی اثر فوق العاده‌ای در مناطق مختلف دارد و این یعنی عدالت. برای جمهوری اسلامی خوب نیست که سرانه ورزش ۱ متر باشد در حالی که در دنیا ۳ متر است.

ما علاقمند هستیم تا این پیشرفت‌ها اتفاق بیفتد و به خودمان ببالیم و بگوییم ایرانی هستیم چه برسد به مغولستان؛ که ورزشکاری از ایران می‌رود زیر پرچم آن‌ها و مدال خودش را به اسرائیل تقدیم می‌کند. رژیم کودک کش. بزرگواران در حال حاضر ۶ هزار مکان ورزشی تعطیل هستند و تمام آن‌ها چشم امیدشان به ماست.۴ هزار مکان ورزشی نیمه تمام داریم. از این ۴ هزار هزار و دویست و سی و چهار پروژه نا تمام ملی داریم.۲۲۸ تای آن‌ها در مناطق محروم است. باید تمام نیروی خودمان را برای تکمیل آن‌ها بگذاریم.
توسعه ورزش همگانی در دستور کار است. همچنین ورزش قهرمانی.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان