تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

قبل از ماسک زدن این نکته را رعایت کنید

 رئیس بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: قبل از ماسک زدن دست‌ها را با آب و صابون بشویید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید.

راه های پیشگیری از ویروس کرونا

رویداد۲۴ فیض اله برزگر  اظهار کرد: یکی از روش‌های اصلی انتقال بیماری کرونا از طریق قطرات تنفسی است که افراد در هنگام صحبت، سرفه یا عطسه بیرون می‌دهند.

وی بیان کرد: این امر یکی از دلایل اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی در مناطقی است که بیماری کرونا در آنجا شیوع گسترده دارد اما در اماکن عمومی پرجمعیت، فاصله‌گیری از دیگران همیشه ممکن نیست و به همین دلیل استفاده از ماسک در چنین محیط‌هایی برای محافظت از خود و دیگران توصیه می‌شود.

برزگر توصیه کرد: قبل از ماسک زدن دست‌ها را با آب و صابون بشویید و مطمئن شوید که ماسک تمیز بوده و پارگی یا سوراخ نداشته باشد و اگر کثیف یا آسیب‌دیده بود آن را نپوشید.

وی تاکید کرد: ماسک را به نحوی تنظیم کنید که روی دهان، بینی و چانه‌ را به خوبی پوشانده و در اطراف آن فاصله وجود نداشته باشد همچنین مطمئن شوید که تنفس به راحتی انجام می‌شود.

برزگر با بیان اینکه اگر ماسک کثیف یا مرطوب شد، تعویض شود، گفت: اگر تصمیم دارید که ماسک را در آورده و در طول روز دوباره استفاده کنید، از کیف‌های تمیز و دربسته برای نگهداری آنها استفاده کنید.

وی ادامه داد: در خانواده برای هر ماسک از یک کیف مجزا استفاده شود و زمانی که ماسک را در کیف گذاشته یا از آن خارج می‌کنید، ماسک را از کش و یا بند بدون اینکه به سطح ماسک دست بزنید، بردارید تا از آلودگی احتمالی اجتناب ورزید و حتما زمانی که ماسک پوشیده‌اید با دست لمسش نکنید.

برزگر خاطرنشان کرد: ماسک به تنهایی از بیماری کرونا جلوگیری نمی‌کند، ما همه باید فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها را ادامه دهیم. با انجام این اقدامات می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ویروس کرونا ، ماسک
نظرات شما
پیشخوان