تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰

قربانیان بزرگ فصل نقل و انتقالات استقلال

 فرهاد مجیدی به دنبال اصلاحات مدنظر و یکدست کردن تیمی است که کل فصل با آن به میدان خواهد رفت.

نقل و انتقالات استقلال

رویداد۲۴ تمرینات استقلال از هفته گذشته به صورت رسمی آغاز شده است 4 بازیکن شاخص تیم در لبه جدایی قطعی از جمع آبی‌ها هستند. دیروز با اعلام احمد مددی مدیرعامل مشخص شد ارسلان مطهری و فرشید اسماعیلی قرار نیست دوباره در تیم فرهاد مجیدی به میدان بروند.

همچنین این موضوع برای مسعود ریگی نیز صادق است و او به همین سبب دیشب رسما از هواداران استقلال خداحافطی کرد.در این بین تنها تکلیف رشید مظاهری نامشخص است که گویا او هم به سمت خروج هل داده می‌شود.

این چهار بازیکن در فصل گذشته از مهره های اصلی تیم فرهاد مجیدی محسوب می شدند و گمان می رفت که آنها در صف نخست مذاکرات برای تمدید قرارداد باشند. البته وضعیت مظاهری نسبت به سه نفر دیگر متفاوت است. او یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد ولی گلر آبی ها با مدیران باشگاه به مشکل خورده است و طی روزهای اخیر نیز نشست ها و جلساتی برای حل شدن این موضوع برگزار شده اما دو طرف به نتیجه ای نرسیده اند.در عین حال ترکش‌های این مذاکرات در تمرین استقلال قابل مشاهده است و شاید این موضوع به مظاهری القا شده که جایی در استقلال ندارد. 

در حالیکه این سنگربان با تجربه چند روز پیش و پس از خروج از باشگاه صحبت هایی را در گفتگو با خبرنگاران مطرح کرد که نشان از توافق او با مدیران تیم می داد و در این میان نیز سیدحسین حسینی با انتشار پستی از حضور در تیم خداحافظی کرده بود و اینگونه تصور می شد که مظاهری فصل بعد را در جمع آبی ها ماندگار است و علیرضا رضایی نیز به عنوان یک جانشین مطمئن برای رشید و گلر شماره 2 استقلال خریداری شده است.

اما پس از فعل و انفعالاتی که در مذاکره با حسینی رخ داد، او پست اینستاگرامی خود را پاک کرد و در کمال تعجب پس از 24 ساعت نیز قراردادش را تمدید کرد! در سمت مقابل، مذاکرات با مظاهری تا به امروز خوب پیش نرفته و این بازیکن در آستانه جدایی قرار دارد. 

در خط میانی نیز وضعیت مسعود ریگی به همین صورت بود. زبیر نیک نفس از فولاد در پست او خریداری شده ضمن اینکه آبی ها مهدی مهدی پور را نیز در اختیار دارند. بنابراین با اطلاعی که از درخواست مالی ریگی وجود داشت مذاکرات با او پیش نرفت  تا اینگونه به نظر برسد که این بازیکن جایی در اندیشه های فرهاد مجیدی برای فصل بعد ندارد. این در حالی است که ریگی فصل قبل یکی از مهره های ثابت و غیر قابل جایگزین آبی های پایتخت بود و قصد داشت با همین روند روبه رشد پول بیشتری از استقلال بگیرد که در این امر ناکام بود و حالا به نظر باید منتظر تصویر او با پیراهن سپاهان بود.

ارسلان مطهری نیز پس از عملکرد رضایت بخشی که در یک فصل و نیم حضورش در استقلال داشته، به نظر می رسید یکی از اولویت های مجیدی برای تمدید باشد. بخصوص اینکه دیاباته و قایدی از جمع آبی پوشان جدا شده اند و این تیم عملا تنها آرمان رمضانی را به عنوان مهاجم تخصصی در اختیار دارد. اما یکی دو مذاکره با مطهری بی نتیجه بود و طی روزهای گذشته نیز هیچ تماسی از سوی باشگاه جهت مذاکره برای تمدید قرارداد، با مطهری برقرار نشده است تا او عملا در مسیر جدایی از استقلال قرار بگیرد.

این اتفاق عینا برای فرشید اسماعیلی هم رخ داد .بازیکنی که به اردوی تیم ملی هم دعوت شده اما به دلیل مشکلاتی که در طول فصل با احمد مددی داشت، در نهایت از جمع آبی‌ها خط خورد و گفته می‌شود فرهاد مجیدی هم این موضوع را به وی اطلاع داده است.

نکته ای که از روند مذاکرات استقلال به دست آمده، تصمیم جدی فرهاد مجیدی برای اصلاحات بزرگ و تغییرات اساسی در این تیم است. آنگونه که به گوش رسیده، سرمربی آبی پوشان اعتقاد دارد که تفاوت چندانی میان گزینه‌های نزدیک وجود ندارد و برعکس ترجیح او به عقد قرارداد با آنهایی بوده که راحت تر با باشگاه به توافق رسیده و دردسر خاصی ندارند. اولین شاهد موضوع سه گلر استقلال که خب به نظر باید اولویت روی رشید می‌بود که نیست.

این قضیه درباره زبیر نیک نفس و مسعود ریگی صادق است. به اعتقاد فرهاد مجیدی، سطح کیفی این دو بازیکن به یکدیگر نزدیک بوده و سرمربی استقلال ترجیح می دهد تیمش را با قراردادهای ارزان تری ببندد.البته نقل و انتقالات امسال استقلال استثنایی هم داشته که حضور امین قاسمی‌نژاد و عقد قرارداد با او بوده که به نظر جایگزین فرشید اسماعیلی شده است.بازیکنی باکیفیت که اگر مسن نبود واقعا همه امتیازات یک خرید اول فصل را داشت. 

ظاهرا مجیدی به این نتیجه رسیده بهتر است که در اسکواد تیمش، بازیکنانی را در اختیار داشته باشد که روح تیمی را چه با رفتار و چه باید منش ستاره‌گونه یا عدد قرارداد مورد خدشه قرار ندهند.این متفاوت ترین نسخه فرهاد مجیدی است؛مربی‌ای که برای اولین بار تیمش را خودش بست.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان