تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

توضیحات سازمان غذا و دارو درباره تاثیر واکسن «برکت» بر واردات واکسن کرونا

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تولید واکسن «برکت» واردات واکسن کرونا را تسهیل کرد.

توضیحات سازمان غذا و دارو درباره تاثیر واکسن «برکت» بر واردات واکسن کرونا

رویداد۲۴ سید حیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با تاکید بر اینکه تولید واکسن برکت در زمینه تسهیل واردات واکسن کرونا موثر بوده است اظهار داشت: درحال حاضر برخی از واکسن ساز‌ها نگران هستند که در صورت افزایش تولید واکسن ایرانی، ممکن است دیگر در بازار ایران جایگاهی نداشته باشند.

محمدی با ماندگار خواندن تولید واکسن برکت توسط ستاد اجرایی فرمان امام تاکید کرد: اگر واکسن برکت به تولید انبوه نمی‌رسید کشور‌های خارجی به راحتی واکسنی در اختیار ما قرار نمی‌دادند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو افزود: مردم باید بدانند تحریم نبودن دارو یک دروغ خنده دار است. سابقه این کشور‌ها نشان می‌دهد هرجا احساس کنند که کشور ایران دچار کمبود دارویی است تلاش می‌کنند مانع از صادرات یا ورود دارو به کشور شوند، این موضوع در زمینه بیماران خاص و سرطانی مشهودتر بوده است.


بیشتر بخوانید: قدرتمندترین واکسن‌ها در مقابل دلتا


محمدی با اشاره به افزایش ناگهانی مصرف رمدسیویر در کشور گفت: کشور‌های خارجی در ابتدای شیوع کرونا این دارو را به ما نمی‌فروختند، اما امروز ۸ تولیدکننده ایرانی آن را تولید می‌کنند. حالا که این دارو در کشور تولید می‌شود مدعیان حقوق بشر اعلام می‌کنند که آمادگی دارند به ایران رمدسیویر صادر کنند. در مرداد ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار دز رمدسیویر در کشور مصرف شد درحالی که در گذشته ماهی ۱۷۰ هزار دز مصرف می‌شد، اما توانایی خوب کشور در زمینه تولید دارو توانست نیاز کشور را برطرف کند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
1
مگر چه تعداد واکسن وارد شده است که اینقدر آب و تابش می دهید. لطفا بس کنید و عذر بدتر از گناه نیاورید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
دروغ گویی شاخ و دم ندارد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان