تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

انگلیس آماده عملیات جدید در افغانستان است

فرمانده نیروی هوایی انگلیس اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور آماده است تا حملات هوایی جدیدی را علیه مواضع داعش در افغانستان حتی پس از خروج نیرو‌های انگلیسی و متحدین از این کشور آسیای مرکزی انجام دهد.

انگلیس آماده عملیات جدید در افغانستان است

رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انگلیس ۲۸ اوت به حضور نظامی ۲۰ ساله خود در افغانستان پایان داد. آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که اکنون و در آستانه ضرب‌الاجل ۳۱ اوت تمامی نیرو‌های آمریکایی خارج از افغانستان هستند.

مایک ویگستون، فرمانده نیروی هوایی انگلیس در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی تلگراف گفت: در نهایت مهم این است که ما بتوانیم نقشی در ائتلاف جهانی ضد داعش ایفا کنیم خواه با انجام حملات هوایی و خواه با انتقال نیرو و تجهیزات به کشوری خاص.


بیشتر بخوانید: اعلام پایان ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان توسط جو بایدن +فیلم


وی افزود: لندن در حال مذاکره با شرکایش پیرامون برنامه‌های بلند مدت برای استقرار نیرو‌های هوایی بیشتر در خارج از کشور است. اگر ما فرصت مشارکت داشته باشیم، قطعا آماده این مشارکت هستیم. این مشارکت می‌تواند هر جایی که افراطگرایی خشونت‌آمیزظهور می‌کند و تهدیدی مستقیم یا غیر مستقیم برای انگلیس و متحدانمان محسوب می‌شود، باشد. افغانستان احتمالا یکی از خارج از دسترس‌ترین بخش‌های جهان است و ما قادریم در انجا عملیات انجام دهیم.

بمب‌گذاری‌های انتحاری در تاریخ ۲۶ اوت فرودگاه کابل و پیرامون ان را هدف گرفت. داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت. آمریکا از آن زمان با حملات پهپادی مواضع داعش در کابل و دیگر مناطق افغانستان را هدف گرفته است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انگلستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان