تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰

انتقاد تند کاپیتان سابق قرمز‌ها از مغانلو: حرکت او توهین به پرسپولیسی‌ها بود!

سپهر حیدری کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است شهریار مغانلو با پاک کردن پست‌هایش با لباس پرسپولیس به هواداران این تیم بی‌احترامی کرد.

شهریار مغانلو

رویداد۲۴ سپهر حیدری پیشکسوت و کاپیتان سابق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرورزشی در خصوص نقل و انتقالات این باشگاه، پرسپولیس مدل جدید و البته بازی حساس پیش رو مقابل استقلال تاجیکستان اظهاراتی را مطرح کرده است که در زیر می‌خوانید:

نقل و انتقالات پرسپولیس را تا اینجا چطور دیدی؟

خب باید واقعیت‌ها را بگوییم. پرسپولیس به شدت مشکل مالی دارد و تیمی که در نقل و انتقالات دستش خالی باشد نمی‌تواند ستاره جذب کند. دم آن‌هایی که تمدید کردند گرم و بازیکنانی هم که آمدند بیشتر به خاطر علاقه به پرسپولیس بود. شاید پرسپولیس پول بیشتری داشت می‌توانست ستاره‌هایش را نگه دارد و یا از لیست اول یحیی گل محمدی خرید کند ولی این اتفاق رخ نداد. به هرحال باید قبول کنیم الان پول حرف اول و آخر را می‌زند و دیگر کمتر بازیکنی به خاطر عشق به یک تیم و تعصب حاضر می‌شود از پول بیشتر بگذرد. امیدوارم همه این بازیکنانی که اضافه شدند بدرخشند و باز هم شاهد موفقیت پرسپولیس باشیم.

نظرت راجع به ۳ ستاره ای که جدا شدند چیست؟ به نظرت پرسپولیس دچار افت نمی‌شود؟

خب همه آن‌هایی که جدا شدند برای پرسپولیس زحمت کشیدند. کیفیت بالایی دارند و طبیعی است که در فصل نقل و انتقالات پیشنهادات خوبی داشته باشند. به نظرم این قضیه خوب مدیریت نشد و مدیران باید قبل از پایان فصل و در  جریان بازی‌ها قرارداد این بازیکنان را تمدید می‌کردند. اگر این اتفاق می‌افتاد شاید می‌شد جلوی رفتن بعضی از بازیکنان را گرفت.

در نقل و انتقالات غیر از ارقام عجیب و غریبی که می‌بینیم، می‌شنویم که بعضی از بازیکنان برای تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس یا استقلال ناز می‌کنند. می‌خواهم بدانم زمان شما هم این مسائل بود؟

ببینید این مسائل آن زمان هم بود ولی خیلی کمتر از الان. به نظرم سال به سال واژه تعصب در فوتبال ما کمرنگ تر می‌شود و این خوب نیست. زمان ما وقتی پیشنهاد پرسپولیس یا استقلال به یک بازیکن می‌رسید معطل نمی‌کرد و فورا قراردادش را می‌بست چون بازی در این دو تیم خیلی ارزش داشت. ولی متاسفانه الان بعضی از بازیکنان مثل مداد رنگی، رنگ عوض می‌کنند و این اصلا قشنگ نیست.


بیشتربخوانید: حرکت عجیب مغانلو پس از سپاهانی شدن!


پرسپولیس با این تیم فعلی چقدر برای موفقیت در آسیا شانس دارد؟

خب قطعا شانس دارد و شانس ما کم هم نیست. تیم باکیفیتی داریم. استخوان بندی تیم تقریبا حفظ شده است. هر چند معتقدم پرسپولیس یک دفاع وسط با کیفیت نیاز دارد. هم نعمتی و هم ابراهیمی‌مدافعان خوبی هستند در کنار آن‌ها سید جلال و فرجی هم حضور دارند ولی من حس می‌کنم در کارهای تدافعی ضعف داریم و نیاز به یک مدافع میانی سطح بالا حس می‌شود هرچند با این وضعیت بعید می‌دانم جایی برای مدافع جدید باشد.

پرسپولیس ۵ قهرمانی متوالی کسب کرده و قطعا انتظارات از این تیم زیاد است. به نظرت پرسپولیس می‌تواند موفقیت‌هایش را تکرار کند؟

حرف شما کاملا درست است و همه از پرسپولیس انتظار قهرمانی دارند. پرسپولیس تحت هر شرایطی مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آید و امیدوارم برای ششمین فصل متوالی جام را در دستان سید جلال ببینیم.

فرزاد مجیدی بعد از جذب قاسمی‌نژاد گفت دربی را بردیم. نظرت در این مورد چیست؟

من چندبار حرف‌های کمک سرپرست استقلال را دیدم و واقعا خنده دار است که این حرف‌ها زده می‌شود. دربی در زمین انجام می‌شود و ربطی به نقل و انتقالات ندارد. این صحبت‌ها فرافکنی است و برای خرید یک بازیکن به هیچ تیمی جام نمی‌دهند.

بعد از جدایی مغانلو، پستی علیه او گذاشتی ... خیلی از هواداران هم او را آنفالو کردند. در این خصوص چه صحبتی داری؟

اینکه یک بازیکن جدا شود و به تیم دیگری برود چیز عجیبی نیست ولی حق نداشت به هواداران پرسپولیس بی احترامی‌کند و عکس‌هایش با پیراهن پرسپولیس را پاک کند. درست است مغانلو برای پرسپولیس زحمت کشید ولی مگر رونالدو و مسی از بارسلونا و یوونتوس جدا شدند عکس‌هایشان را پاک کردند؟ این کار مغانلو توهین به ۵۰ میلیون هوادار بود و قطعا یک روز از کارش پشیمان خواهد شد. من خودم هم از پرسپولیس جدا شدم ولی همیشه گفتم به بازی برای پرسپولیس افتخار می‌کنم.

شنیدم قرار است در باشگاه الوصل آکادمی‌تاسیس کنی.

خب مدتی است من برای زندگی به دبی آمدم ولی با قدرت آکادمی‌ام را در تهران دارم و هرماه برای تست گیری به ایران می‌آیم. از چند روز دیگر هم شعبه دوم آکادمی‌را در باشگاه الوصل تاسیس می‌کنم. در کنارش هم می‌خواهم کار مربیگری را آغاز کنم واقعیت این است که امکانات اینجا فوق العاده است و من می‌توانم مدارج مربیگری را پله پله طی کنم. ولی کاش این امکانات در ایران هم بود تا می‌توانستم بیشتر به هموطنانم خدمت کنم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان