تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰

موضع‌گیری مجدد روسیه درباره به رسمیت شناختن طالبان

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت مسکو به رسمیت شناختن مقامات جدید افغانستان را به محض تشکیل دولت فراگیر در این کشور بررسی خواهد کرد.

موضع‌گیری مجدد روسیه درباره به رسمیت شناختن طالبان

رویداد۲۴ به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی خاطرنشان کرد: ما خواستار ایجاد یک دولت ائتلافی فراگیر در افغانستان هستیم که شامل تمام نیرو‌های قومی و سیاسی این کشور از جمله اقلیت‌های قومی شود، بنابراین پس از اتمام این روند، مسأله به رسمیت شناختن مقامات این کشور مطرح می‌شود.

به گفته زاخارووا، روسیه پیوسته بر ضرورت تبدیل افغانستان به کشوری آرام، مستقل و باثبات به لحاظ اقتصادی تأکید می‌کند.

این دیپلمات روس افزود: عملیات سراسیمه کشور‌های غربی برای خروج از افغانستان ممکن است تأثیر منفی بر رفاه ملت آن در یک دوره تاریخی جدید داشته باشد. این کشور‌های غربی هستند که درباره نحوه حضور خود [در افغانستان]تصمیم‌گیری کردند، اما آن‌ها بر اساس دستور شورای امنیت سازمان ملل متحد ناموفق بودند، و همچنین در ارائه گزارش به شورای امنیت سازمان ملل و جامعه بین‌المللی موفق عمل نکردند؛ بنابراین این کشور‌ها هستند که مسئولیت اصلی این مرحله و همه آنچه افغانستان و طالبان به ارث برده‌اند را برعهده دارند.

وی در ادامه اظهارات خود، گفت که طالبان تمایل خود را برای توسعه روابط با جامعه بین‌المللی نشان داده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: ما بیانیه «شهاب الدین دلاور» مقام ارشد طالبان را که در آن از کشور‌های خارجی که مأموریت‌های دیپلماتیک خود را به سرعت متوقف کرده‌اند، خواست تا کارشان را از سر بگیرند، مورد توجه قرار دادیم. این پیام آمادگی رهبری طالبان برای توسعه روابط با جامعه بین‌المللی را نشان می‌دهد.

زاخارووا همچنین گفت که سفارت روسیه در کابل در حال ادامه کار خود به طور معمول است و وضعیت امنیت کارکنان و امکانات در این مرحله تحت کنترل است.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: طالبان ، افغانستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان