تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

واکسیناسیون دانشجویان متوقف شد

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران حدود ۴۵ هزار دانشجو دارد که هنوز بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی شهرستان‌ها و همچین همه دانشجویان کارشناسی این دانشگاه واکسینه نشده اند.

واکسیناسیون دانشجویان

رویداد۲۴ سعید حبیبا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا و انجام واکسیناسیون بر علیه این بیماری مهلک پس از پیگیری‌های مکرر و هماهنگی‌های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی تهران و ستاد ملی مبارزه با کرونا موفق شدیم یک پایگاه واکسیناسیون در دانشگاه تهران راه اندازی کنیم و به این ترتیب تمامی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه که در سامانه ثبت نام کرده بودند واکسینه شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه دوز اول واکسیناسیون اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه تهران به پایان رسیده است و دوز دوم نیز در حال انجام است، تصریح کرد: در برنامه پیش بینی شده است تا پایان شهریورماه تمامی پرسنل دانشگاه (کارمندان و اعضای هیأت علمی) و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تا پایان آذرماه نیز تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی واکسینه شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه واکسیناسیون دانشجویان ساکن خوابگاه به انجام رسیده است، گفت: حدود ۳۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در خوابگاه‌های دانشگاه تهران ساکن هستند که هر دانشجویی که متقاضی بود واکسینه شده است.

حبیبا خاطر نشان کرد: در حال واکسینه کردن دانشجویان دکتری دانشگاه تهران بودیم که حدود یک هفته پیش دستوالعملی مبنی بر توقف واکسیناسیون به دست ما رسید و اعلام کردند که قرار است این خصوص تصمیمات جدیدی اتخاذ و اعلام شود؛ بنابراین منتظر برنامه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.


بیشتر بخوانید: شرط وزیر بهداشت برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها


معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران حدود ۴۵ هزار دانشجو دارد که هنوز بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی شهرستان‌ها و همچین همه دانشجویان کارشناسی این دانشگاه واکسینه نشده اند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در رابطه با واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه نیز گفت: علاوه بر واکسیناسیون دانشگاهیان و خانواده‌های آنها، واکسیناسیون دانشجویان نیز برای دانشگاه بسیار حائز اهمیت است و در این رابطه نیز پیگیری‌های زیادی از مراکز مربوطه صورت گرفت و در نهایت موفق شدیم مجوز واکسیناسیون دانشجویان با اولویت دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها را کسب کنیم و دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های شهر تهران دانشگاه می‌توا نستند پس از ثبت نام و دریافت نوبت از روز ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ با مراجعه به باشگاه دانشجویان نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

حبیبا همچنین در خصوص واکسیناسیون دانشجویان دانشکده‌ها و پردیس‌های خارج از شهر تهران اظهار داشت: سایر دانشکده‌ها و پردیس‌ها خارج از شهر تهران لازم است ضمن هماهنگی با مراکز بهداشت آن شهر، تمهیدات لازم جهت واکسیناسیون دانشجویان براساس مصوبات ستاد ملی کرونا را فراهم کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان