تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

کرونا چگونه سيستم ايمني را به بازی می‌گيرد؟

به نقل از العالم، مطالعه‌اي جديد نشان داده است که ويروس کرونا مي‌تواند سيستم ايمني بدن ما را به بازي بگيرد و به نوعي به خود حمله کند.

علائم جدید ابتلا ویروس کرونا

رویداد۲۴ اين مطالعه روي يک بيمار آمريکايي مبتلا به ويروس انجام شد که بينايي چشم راست خود را به مدت دو روز پس از بهبودي از دست داده بود.

از دست دادن بينايي و سردرد

گزارش تيمي از پزشکان کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبيا در نيويورک نشان داد که اين مرد از ويروس بهبود يافته، اما پس از يک هفته دچار سردرد شده است، سپس به سرعت بينايي چشم راست خود را از دست داد و هرگونه حرکت در چشم ديگر نيز باعث درد شديد مي‌شد. علاوه بر اين، توموگرافي نشان داد که منبع ناراحتي بيمار سينوزيت بود که به سمت راست صورت او کشيده شده است.

فرسايش استخوان

اين مورد به قدري جدي بود که خود استخوان را فرسوده کرده بود و نياز به يک عمل اورژانسي داشت تا بيشتر مواد ملتهب را از حفره‌ها خارج کند. با اين حال، جراحي در ابتدا يک استراتژي موفق به نظر مي‌رسيد، اما به زودي درد دوباره برگشت و بينايي او دوباره بدتر شد.

آزمايشات بافتي وجود باکتري به نام Streptococcus constellatus را نشان داد. معمولاً اين باکتري‌هاي خوب در روده‌ها و حفره دهان هستند، اما وقتي به مناطق ديگر بدن منتقل مي‌شوند بد مي‌شوند.


بیشتربخوانید: علائم درگیری ریه در مبتلایان کرونا

تکثير نوع فعال گلبول سفيد

همچنين، آزمايش‌هاي بيشتر تکثير يک نوع فعال از گلبول‌هاي سفيد خون را نشان داد، نوعي که معمولاً يک آنتي بادي کوچک خارجي به نام IgG۴ توليد مي‌کند.

اين نوع به دليل ايجاد مجموعه‌اي از مشکلات از طريق بيماري‌هاي خود ايمني که تقريباً بر هر قسمت از بدن تأثير مي‌گذارد، باعث التهاب و ايجاد انواع درد مي‌شود. اين مطالعه نشان داد که COVID-۱۹ معمولاً مغز متفکر در هنگام دستکاري در پاسخ ايمني ما است.

با اين حال، براي نتيجه گيري قوي بين اين دو بيماري خيلي زود است به ويژه آنکه موارد زيادي از اين نوع مشکل هنوز در دست بررسي است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان