تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

پیش ثبت‌نام سفر اربعین متوقف شد

همزمان با اعلام موافقت دولت عراق برای حضور ۳۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین، پیش ثبت‌نام اربعین متوقف شد. بنا بر اعلام کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین قرار بود پیش ثبت‌نام از امروز آغاز شود.

پیاده روی اربعین

رویداد۲۴ سازمان حج و زیارت که از سوی ستاد اربعین، مسؤولیت اعزام زائران را به عهده دارد، در اطلاعیه تازه‌ای اعلام کرد:

«با توجه به اخبار واصله در خصوص تصمیم دولت عراق مبنی بر تخصیص سهمیه ۳۰ هزار نفری برای جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم اربعین و صرفاً تعیین مرز هوایی برای اعزام و ضرورت لزوم آگاهی از جزئیات و شرایط مدنظر کشور عراق و نحوه اعزام مشتاقان، مقرر شد که ثبت‌نام فعلا متوقف شود تا تصمیم طرف عراقی در ستاد مرکزی اربعین، بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری و اعلام شود.»

اطلاعات تکمیلی درباره ثبت‌نام اربعین، از سوی کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) به اطلاع متقاضیان رسانده می‌شود.

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین پیش از آن‌که تصمیم دولت عراق درباره اربعین اعلام شود، اطلاعیه داده بود که پیش ثبت‌نام از زئرانی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند از روز دوشنبه (۱۵ شهریورماه) آغاز  می‌شود که به دنبال اطلاعیه جدید، امروز سایت ثبت نام اربعین باز نشد.

کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق علاوه‌بر سهمیه ۳۰ هزار نفری که برای ایران تعیین کرده، ورود به این کشور را «فعلا» به دریافت ویزای قطعی و معتبر و سفر از طریق مرزهای هوایی، مشروط کرده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان