تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
پورحیدری:

مردم باید بدانند در استقلال چه خبر است/ افشاگری مجیدی کاملا درست بود

علی پورحیدری پس از درگذشت تلخ منصورخان در تمام این سال‌ها خیلی اهل مصاحبه نبود و ترجیح می‌داد کنار گود باشد ولی ۵ سال پس از درگذشت پدرش سرانجام سفره دل خود را باز کرد.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ اگرچه منصور پورحیدری نزدیک به پنج سال است که چهره در نقاب خاک کشیده و دیگر در جمع ما حضور ندارد ولی با این وجود همچنان پرافتخارترین چهره تاریخ باشگاه استقلال و یکی از چهره‌های ماندگار فوتبال ایران محسوب می‌شود. منصورخان خانواده‌ای کاملاً ورزشی هم داشت. همسرش یکی از مدیران مطرح ورزش ما محسوب می‌شود، دخترش هم اکنون عضو تیم ملی بسکتبال بانوان است و پسرش هم مقطعی در تیم جوانان استقلال بازی کرد ولی به توصیه پدر ترجیح داد فوتبال را حرفه‌ای دنبال نکند. با هماهنگی یک دوست مشترک پای صحبت پسر اسطوره استقلال نشستیم و حرف‌هایش را برای شما عزیزان بدون کم و کاست به رشته تحریر درآوردیم.

قول‌های عملی نشده

فرهاد مجیدی مرد روزهای سخت است و با توجه به شناختی که از او دارم، با وجود تمام مشکلات قطعاً تیم خوبی را به مصاف الهلال می‌فرستد و امیدوارم نتیجه ارزشمندی در امارات مقابل حریف عربستانی بگیریم. متأسفانه مدیریت باشگاه به قول‌هایی که به فرهاد داده بود، عمل نکرد و همین مسئله موجب شده تا سرمربی استقلال در فصل نقل و انتقالات دچار مشکل شود.

کم‌لطفی چهار ساله

وزیر جدید ورزش انتخاب شده و از ایشان خواهش کنم نگاه ویژه‌ای معطوف به استقلال کنند. اصلاً منظورم حمایت ناعادلانه نیست بلکه می‌خواهم به لحاظ مدیریتی شرایط مناسبی توسط آقای حمید سجادی در استقلال حاکم شود. متأسفانه طی چهار سال گذشته در حق استقلال فعلی کم‌لطفی شد و امیدوارم این مسئله در دوران وزارت آقای سجادی دیگر تکرار نشود.

افشاگری درست

همه عزیزان و چهره‌های قدیمی استقلال برای من و خانواده‌ام فوق‌العاده محترم هستند ولی در کمال احترام باید بگویم از حرف‌هایی که فرهاد مجیدی چند روز قبل بر زبان  آورد و انتقادات بسیار صریحی  که مطرح کرد، کاملاً استقبال می‌کنم. خیلی خوب شد که مجیدی این مسائل را با مردم در میان گذاشته و افشاگری بسیار درستی انجام داد. سرمربی تیم به کادر مدیریت اعتماد کرد ولی مدیران باشگاه جواب خوبی به اعتماد فرهاد ندادند و شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که مردم فکر می‌کردند یک سری از بازیکنان به خاطر درخواست مجیدی مبنی بر عدم نیاز به آنها قصد جدایی دارند ولی حرف‌های فرهاد کاملاً نشان داد که اصلاً چنین چیزی نیست و تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازیکنان مورد نظر او به واسطه عدم تحرک مدیریتی باشگاه جذب نشدند یا این که قراردادشان را تمدید نکردند.

برآورده کردن آرزوی پدر

استقلال اگر به این مرتبه از بزرگی در فوتبال آسیا رسیده، به واسطه تلاش بزرگان و خون دل خوردن هوادارانش بوده است. استقلال بدون هوادار قطعاً نمی‌توانست تا این حد بزرگ شود و بسیار خوشحالم که هواداران استقلال هنوز پدرم او و خانواده‌اش را فراموش نکرده‌اند. آرزو می‌کنم وجود همه این مشکلات بتوانیم الهلال را شکست بدهیم و مطمئن هستم اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، روح بابا هم شاد می‌شود. منصور پورحیدری در آرزوی  ستاره سوم آسیایی استقلال بود و امیدوارم فرهاد مجیدی و شاگردانش بتوانند این آرزو را برآورده کنند.

وعده‌های توخالی

تا امروز در این رابطه حرفی نزده‌ام ولی دیگر نمی‌خواهم ساکت بمانم. واقعیت امر این است که مردم بدانند باشگاه استقلال طی پنج سال اخیر که منصور پورحیدری فوت کرده، فقط و فقط به خانواده‌اش وعده داده‌اند و بس. وعده‌هایی که  عملی نشد. منصورخان در زمان فوت مبلغی را از استقلال طلبکار بود ولی با وجود گذشت پنج سال بهتر است هواداران بدانند که هنوز با ما تسویه حساب انجام نداده‌اند.


بیشتر بخوانید: گزینه‌های جانشینی فرهاد مجیدی در استقلال مشخص شدند


قیمت دلار 3000 هزار تومان بود

اصلاً بحث خانواده پورحیدری مبلغ مادی طلب منصورخان نیست بلکه حرمت و اعتبار این چهره ماندگار است که باید توسط مدیران باشگاه استقلال حفظ شود. وقتی پدر من فوت کرد دلار ۳ هزار تومان بود و ایشان در آن وضعیت اقتصادی مبلغی را از باشگاه طلب داشت ولی حالا دلار رسیده به حوالی ۳۰  هزار تومان و هنوز خبری از تسویه حساب با خانواده‌اش نشده است. چنین رفتاری در مورد شخصی که عاشق استقلال بود و زندگی‌اش را وقف این باشگاه کرد، اصلاً درست نیست.

خارج‌کردن قرارداد

منصورخان اصلاً اهل قرارداد بستن با استقلال نبود ولی در این سالیان آخر با توجه به قوانین سازمان لیگ مجبور بود قرارداد ببندد تا کارت برایش صادر شود ولی مقامات وقت باشگاه استقلال حتی در این رابطه هم کم لطفی کردند. پس از درگذشت پدرم برای بررسی وضعیت قرارداد او مراجعه کردیم و متوجه شدیم که باشگاه استقلال قرارداد منصور پورحیدری را از سیستم خارج کرده است! چنین کاری جدا از اینکه واقعاً نامناسب و به دور از شأن مرد بزرگی مثل پورحیدری بود، از نظر اداری هم تخلف محسوب می‌شد. ما به هیئت فوتبال استان تهران مراجعه کردیم و قرارداد پدر را از آنجا گرفتیم.

انتخاب خوب

به جرات می‌توانم بگویم یکی از معدود انتخاب‌های خوب و تصمیمات درستی که مدیران استقلال طی چندسال اخیر گرفته‌اند، بازگرداندن آقای بهرام امیری بود. پدرم همیشه می‌گفت امیری یک استقلالی واقعی است که در فصل نقل و انتقالات با تمام وجود کمک حال مجموعه می‌شود. البته انصافاً آقایان نصرالله عبداللهی و فرزاد مجیدی هم زحمت کشیدند و امیدوارم همیشه موفق باشند.

شکایت به کنفدراسیون

صراحتاً می‌گویم ما با توجه به مدارکی که در اختیار داشتیم، می‌توانستیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کنیم و مانند چند طلبکار داخلی دیگر استقلال قضیه را از آن طریق پیگیری کنیم ولی فقط به حرمت نام بزرگ منصور پورحیدری و هواداران چنین کاری را انجام ندادیم و متأسفانه مقامات باشگاه استقلال هم وقتی فهمیدند خانواده منصورخان اهل شکایت نیستند، به نوعی از این اعتماد سوءاستفاده کردند و بی‌خیال پرداخت مطالبات او شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان