تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره روز؛

تکمیل مدیریت هیاتی در کابینه رئیسی/ میثم لطیفی رئیس جدید سازمان امور استخدامی کشور کیست؟

میثم لطیفی رئیس سازمان امور استخدامی کشور شده است. او پیش از این نامزد انتخابات مجلس از قم شده بود اما نتوانست به پارلمان راه یابد؛ با این حال استقرار دولت رئیسی باعث شد اگر او نتواند به مجلس برود، یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های دولت در حالی به او سپرده شود تا کنون یکروز در آن سابقه نداشته است.

میثم لطیفی

رویداد۲۴ روز یک شنبه ابراهیم رئیسی چند حکم استخدام داد و چند چهره سیاسی را به کابینه خود اضافه کرد. در میان نام‌ها، یک چهره کمتر شناخته شده هم حضور داشت. میثم لطیفی؛ چهره‌ای که به سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور منصوب شد و برای عموم چهره شناخته شده‌ای نیست.

در رزومه کوتاه لطیفی آمده که وی متولد سال ۱۳۵۷در همدان است، اما سال‌های نوجوانی و جوانی خود را در قم سپری کرده و مشی سیاسی او متاثر از فضای قم است. او دانش آموخته دکترای تخصصی مدیریت منابع انسانی است که عضویت هیات علمی دانشگاه، ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) و عضو در شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان را در کارنامه خود دارد. او در حال حاضر رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق است.

حضور یک چهره امام صادقی در سازمان استخدامی کشور حاوی این پیام است که از این به بعد باید منتظر استخدام بیش از پیش امام صادقی‌ها در دولت سیزدهم باشیم. همچنین تخصص او (مدیریت و معارف اسلامی) نیز پیام آشکاری دارد که سبک مدیریت اسلام‌گرا به روایت لطیفی و امام صادقی‌ها به مرور در فضای مدیریت سازمان‌ها و ادارات دولتی سایه خواهد افکند.

نگاهی به مقالات منتشر شده لطیفی نشان می‌دهد وی علاقه فراوانی به نحوه مدیریت مسجدی و هیاتی دارد. برخی مقالات او، این عناوین هستند: «مبانی تعامل مردم و حکومت از منظر تفسیر المیزان» «شناسایی و رتبه بندی معیار‌های موثر بر مکان‌یابی مساجد»، «الگوی پارادایمی اردو‌های راهیان نور استقرایی داده بنیاد از دیدگاه مقام معظم رهبری»

میثم لطیفی کیست

میثم لطیفی سازمان امور استخدامی


بیشتر بخوانید: ابراهیم رئیسی آخرین شانس جمهوری اسلامی/ فرصتی نمانده است


به گزارش رویداد‌۲۴ علاقه لطیفی به موضوع مسجد منحصر به چند مقاله دانشگاهی نبوده و وی مفصل برای تبیین اهمیت این موضوع، تلاش کرده است؛ در یکی از مصاحبه‌ها لطیفی می‌گوید «امروز عنصر ساخت مسجد در شهرک‌ها و محله‌های جدید تقریباً به فراموشی سپرده شده است؛ در حالت خوش‌بینانه می‌توانیم بگوییم که با بی‌برنامگی و بی‌توجهی در حوزه مسجدسازی به‌خصوص در شهرک‌های جدید روبه‌رو هستیم؛ بنابراین باید مطالبه‌ای عمومی درباره طرح‌های جامع و تفصیلی صورت بگیرد و متولیان امر باید جواب دهند که در این طرح‌ها چقدر به مسجد اهمیت داده می‌شود؟ چرا که پس از مشخص شدن کاربری‌ها و عملیاتی کردن آن، دیگر سخت می‌شود مکانی را برای ساخت مسجد در نظر گرفت»

میثم لطیفی همچنین، مسئول شورای عالی آموزش دولت سایه (تشکیلات سعید جلیلی) هم بود و اتفاقا از افرادی بود که تا قبل از انصراف سعید جلیلی، از نامزدی او حمایت می‌کرد. او در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی گفته بود «: از سال‌ها پیش این نیاز در کشور ما احساس می‌شد که جریان‌های سیاسی و مدیریتی حتی در زمانی که در جایگاه مسئولیتی قرار ندارند نسبت به آینده کشور مسئول باشند.»

میثم لطیفی در همان سخنرانی گفته بود جریان دولتی (حسن روحانی) حتی در انتخابات سال ۹۲ نیز باورش نمی‌شد سکاندار مدیریت دولت شود، اما اشتباهاتی از جانب پدرخوانده‌های جریان انقلابی اتفاق افتاد که چنین شرایطی را برای کشور بوجود آورد.

انتقاد او از پدرخوانده‌ها در سال ۹۹ هم رخ داده بود. در آن زمان بعد از اینکه مهرداد بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات منصوب شد در انتقاد از این انتصاب نوشته بود «برای آنکه حقیقت لزوم جوانگرایی و انقلابیگری و تخصصگرایی را در گام دوم انقلاب خراب کنید به آن حمله نکنید! به بدترین وجه ممکن دفاع کنید. در حالی که به تعبیر حضرت آقا، کشور پر است از نیرو‌های متخصص جوان انقلابی اما پدرخوانده‌ها اصرار دارند اضعف مامونین را امام جماعت قرار دهند تا هم مثلا شعار جوانگرایی را گزارش کرده باشند و هم خطری را متوجه خود نکرده باشند.»

انتقاد او به پدرخوانده‌ها، شاید به انتخابات مجلس یازدهم قم باز می‌گردد که میثم لطیفی، با وجود حمایت برخی چهره‌های سیاسی از او، تنها ۱۷ هزار رای به دست آورد و ششم شد. در آن انتخابات، زاکانی به قم رفته بود و تغییر حوزه انتخابیه او، انتقاداتی را به همراه داشت.

بیوگرافی میثم لطیفی

حالا لطیفی بر صندلی مهمی تکیه زده است. جمشید انصاری در روز‌های آخر حضور خود سعی کرد با حمایت از حضور زاکانی در شهرداری تهران صندلی قدرت را حفظ کند. اما حالا رقیب زاکانی در انتخابات مجلس، جای او نشسته است، در حالی که صندلی زاکانی در مجلس خالی مانده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
5
3
سلام تا حالا که یه مشت پیرمرد بدون دندون وزارتها و سازمانهای کشور را اداره می کردن و تهش هم شد شبنم خانم و داماد این وزیر و دختر مظلوم اون وزیر و بردار این معاون و گاندوی اون رئیس و ... خلاصه کلیدبی تدبیری هر قفلی را باز نکرد و مردم را روز به روز ناامید تر کرد
حالا شما رویدادیهای سانسور طلب یه بزرگواری بفرمائید اجازه بدید چند سال هم هیأتی این مملکت را اداره کنن
با حضور چند تا جوون هیأتی که به این راحتی ها غده سرطانی که توسط محور زر و زور تو این مملکت ایجاد شده از بین نمیره. نگران نباشید شماها حالا حالا ها در رأس امور هستید و نمی زارید کسی کارش را حتی شروع بکنه بنده خدا هنوز جوهر امضای حکمش خشک نشده انتقاد می کنید
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
3
5
دولت فراجناحی ریسی دوپازل دارد یاازاهالی امام صادقی هاهستند ویاازاهالی همشهری هامشهدی هادرکابینه وبقیه دولت بنابرین دولت فراجناحی موردنطرایشان راملت باید ترجمه کنند درروزهای اول بافراخان ایشان بعصی ازسیاسیون درفکررفتن وشروع به طرح برنامه دادن مانند زیدابادی وبقیه ولی الان مشخص شده ازافرادی ایشان دارنداستفاده می کنند ازارتجاعی وعقب افتاده ترین تفکرات دینی رادردولت جمع کردن خانم خزالی والااخرخداعاقبت ماملت رابخیرگرداند بااین افراد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
5
4
الان اعتقاد ایشان به مسجد ، از نظر شما نکته منفی است ؟! خواستید تخریبش کنید ولی تحلیلتون خیلی غیر حرفه ای و آماتور و آبکیه .
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
4
4
رئیسی اتوبوسی نیرو آورده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
1
6
سانسورطلب سانسور طلب سانسور طلب
چرا نظر من که اولین نظر بود را تا امروز که 17/6/1400 ساعت 10:48 دقیقه منتشر نکردید شعارتون را با عمل یکی کنید تا اندک مخاطبتون را از دست ندید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان