تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

متهم اصلی گرانی‌های اخیر خودرو معرفی شد

مدیرعامل ایران‌خودرو گفت: در بحث عرضه خودرو کاهش نداشته ایم و حتی نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشته ایم.

متهم اصلی گرانی‌های اخیر خودرو معرفی شد

رویداد۲۴ فرشاد مقیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عرضه خودروسازان نسبت به گذشته کاهش یافته است که اکنون شاهد گرانی در بازار خودرو هستیم؟، گفت: قیمت خودرو در بازار آزاد بر اساس نوسانات نرخ ارز تغییر می‌کند. اکنون با توجه به ثبات در نرخ ارز قیمت خودرو نیز باید ثابت شود.

این مقام مسئول بیان کرد: مدتی بود که قیمت خودرو ثابت شده بود، اما به محض اینکه تغییرات در نرخ ارز شروع شد، انتشار برخی اخبار انتظارات تورمی را شکل داد، یعنی برخی شایعه می‌کنند که ارز گران می‌شود و همین امر باعث ایجاد تورم می‌شود.

مدیر عامل ایران خودرو افزود: این انتظارات تورمی، محصولات را درگیر می‌کند و باعث می‌شود شاهد افزایش قیمت باشیم. در هفته‌ای که بازار تعطیل بود، هیچ معاملاتی شکل نگرفته بود، اما شاهد قیمت‌های نجومی در بازار بودیم که تمام آن‌ها به همین دلیل بود.

مقیمی با بیان اینکه اکنون روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تولید می‌شود، گفت: برخی ادعا دارند خودروسازان عرضه خودرو را کاهش داده اند، در صورتی که در این گروه صنعتی حتی در ایام تعطیلات عرضه داشته ایم؛ و نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۵ درصدی بوده ایم.

این مقام مسئول گفت: مشکلات مربوط به تامین قطعات برای خودروسازان همیشه وجود دارد، اما این نکته مهم است که با وجود مشکلات خودروسازان تولید را متوقف نمی‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو ، خودرو
نظرات شما
پیشخوان