تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

نتیجه جلسه غیرعلنی مجلس درباره افغانستان چه بود؟

عضو هیات رئیسه مجلس ضمن بیان جزئیاتی از جلسه غیرعلنی امروز مجلس که با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد، گفت: در این نشست تاکید شد که سیاست جمهوری اسلامی در قبال افغانستان حمایت از تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت تمام گروه‌های افغانستانی است.

نتیجه جلسه غیرعلنی مجلس درباره افغانستان چه بود؟

رویداد۲۴  علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز خانه ملت که با موضوع تحولات افغانستان و با حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: یکی از مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد مسئله خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان بود که تاکید شد که این نحوه خروج بیانگر شکست سیاست‌های آمریکا در این کشور است.

 وی افزود: آمریکایی‌ها از دو دهه پیش وارد منطقه غرب آسیا شدند و علی رغم هزینه کرد بیش از ۲۳۰۰ میلیارد دلار که ۸۳ میلیارد دلار آن فقط برای تجهیز ارتش بوده، دستاوردی جز تلفات حدود ۴۸۰۰ نفری که البته بر اساس آمار غیررسمی بالای ۱۰ هزار نفر بوده، نداشتند. ضمن اینکه حضور آمریکا در منطقه در دو دهه گذشته موجب آوارگی میلیون‌ها نفر از مردم منطقه شده است.


بیشتر بخوانید: مولوی عبدالحمید: طالبان عوض شده و قول داده به ما آب دهد


عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: همچنین تاکید شد که شکست و خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان آغازی بر افول قدرت این کشور در دنیا خواهد بود و روند اخراج آمریکایی‌ها از منطقه شروع شده است. البته آمریکا به دنبال این است که با راه اندازی جنگی داخلی در افغانستان و دیگر کشور‌های منطقه تداوم حضور نامشروع خود را داشته باشد.

سلیمی گفت: در عین حال تاکید شد که سیاست جمهوری اسلامی در قبال افغانستان حمایت از تشکیل دولتی فراگیر با مشارکت تمام گروه‌های افغانستانی است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
اززمان تشکیل دولت جدیدتاامروزمچلس ملت رانامحرم می داند وپشت سرهم تشکیل جلسه عیرعلنی برگزارمی کند درهرماجرایی بنابرین طاهرادولت ومچلس یک دست اولین اوردانها دورازچشم ملت دارند کارهای خودراانجام می دهند وحتما ملت رانامحرم فرص می کنند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان