تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

پشت پرده ماجرای استعفای مدیرعامل پرسپولیس

مدیرعامل مستعفی پرسپولیس خیلی زودتر قصد کناره گیری داشت.

استعفای مدیرعامل پرسپولیس

رویداد۲۴ جعفر سمیعی که نزدیک به ۱۰ ماه پیش کارش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس  شروع کرد، اکنون با توجه به تغییرات شکل گرفته در بدنه دولت از سمت خود استعفا داد تا دست حمید سجادی را به عنوان وزیر ورزش برای انتخاب مدیرعامل جدید باز کند. او که طی چند  روز اخیر و بعد از استعفای خود از این سمت در باشگاه حاضر نشده بود و کارها را مجید صدری عضو هیات مدیره این باشگاه دنبال می کرد، دیروز  پس از مراجعه به باشگاه برای انجام کارهای اداری سفر تیم پرسپولیس به تاجیکستان با انتشار  بیانیه‌ای که از طریق سایت رسمی باشگاه پرسپولیس منتشر شد از سمت مدیرعاملی این باشگاه کنار رفت تا دوران مدیرعاملی او در پرسپولیس به بیش از ۱۰ ماه نرسد.

اما نکته ای که در صحبت های سمیعی وجود دارد این است که او پیش از این و قبل از پایان رسمی دولت دوازدهم، ۲ بار قصد استعفا داشت  و از مسعود سلطانی‌فر خواسته بود تا  استعفای او را بپذیرد که وزیر وقت ورزش با درخواست او مخالفت کرد. دفعه اول سمیعی قبل از پایان لیگ به دلیل مشکلات مالی قصد داشت استعفا کند ولی به هر شکلی بود او را راضی با ماندن کردند. دومین بار هم بعد از بازی با پیکان و کسب پنجمین قهرمانی متوالی لیگ برتر بود که مدیرعامل پرسپولیس به صورت جدی قصد استعفا داشت ولی سلطانی فر وزیر ورزش وقت مانع از جدایی سمیعی شد.


بیشتربخوانید: حمید استیلی گزینه جدید مدیرعاملی پرسپولیس؟


سمیعی  در رابطه با استعفایی که به سلطانی فر داده بود اینگونه توضیح می دهد: "ماموریت من درست در پایان بازی با پیکان در هفته سی‌ام لیگ به اتمام رسید. همان زمان هم موضوع را به دکتر سلطانی‌فر وزیر وقت ورزش و جوانان اعلام کردم اما ایشان توصیه کردند بهتر است چند روز دیگر هم بمانم. از طرف دیگر، نقل و انتقالات هم در پیش بود و نمی‌توانستیم به همین راحتی از کنار این پروژه عبور کنیم. پس با وجود اتمام ماموریت، باز هم ماندم تا کارها را پیش ببرم. بعد از جذب بازیکن و حل مشکلات مربوط به سفر تاجیکستان، در دیدار با دکتر سجادی، وزیر جدید ورزش و جوانان موضوع استعفا را مطرح کردم و به ایشان گفتم دیگر نمی‌توانم در خدمت پرسپولیس باشم."

گفته می شود مشکلات مالی این روزهای پرسپولیس و روند برگزاری مزایده انتخاب کارگزار اصلی ترین دلیل سمیعی برای پافشاری بر استعفا از سمت مدیرعاملی قرمزها بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان