تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
سفیر ایران در بغداد تشریح کرد:

جزئیات دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان

سفیر کشورمان در بغداد با اشاره به نقش مهم نخست وزیر عراق در برگزاری سه دور قبلی مذاکرات ایران و عربستان گفت که دور چهارم این مذاکرات نیز برگزار خواهد شد.

جزئیات دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان

رویداد۲۴ ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در برنامه «لعبة الکراسی» که از شبکه الشرقیه پخش می‌شود گفت: بعد از مستقر شدن دولت جدید ایران به ریاست ابراهیم رئیسی، دور چهارم گفتگو‌های تهران و ریاض برگزار خواهد شد.

وی اشاره‌ای به زمان و مکان دقیق این گفتگو نکرد.

مسجدی تاکید کرد: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نقش مهمی در برگزاری سه دور قبلی مذاکرات میان ایران و عربستان داشت و تهران احساس خوبی نسبت به دور بعدی برای رسیدن به نتایج خوب دارد.

سفیر ایران در بغداد در بخش دیگری خاطرنشان کرد: امنیت عراق با وجود نیرو‌های آمریکایی محقق نخواهد شد و اخراج آن‌ها مطالبه اساسی برای تحقق ثبات در عراق و منطقه است.

مسجدی تاکید کرد که متهم کردن ایران به هدف قراردادن کاروان‌های نظامی و هیات‌های دیپلماتیک خارجی در عراق تنها حرف‌های بی ارزش آمریکایی است.

وی استفاده از تکنولوژی و فناوری ایرانی در این عملیات را امکان پذیر توصیف کرد.

مسجدی در مورد تحولات افغانستان گفت: همه باید به دنبال ایجاد امنیت در افغانستان باشند و همه باید به مردم افغانستان کمک کنند.

وی افزود: همکاری ما با طالبان به موضع و عملکرد آن‌ها نسبت به ایران بستگی دارد و طبیعتا از آن‌ها می‌خواهیم که روابط شان با تهران بر اساس احترام باشد، این مساله باعث می‌شود که ایران با طالبان همکاری کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
0
یک داعش هم با خروج امریکایی ها اینجا بوجود میاد تا دوباره روز از نو وروزی از نو.اقای مسجد جامعی کارشناس ژئوپلوتیک و مسائل خاورمیانه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان