تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

ماجرای واکسن‌های ده‌ دوزی برکت و معطلی مردم در مراکز واکسیناسیون

محقق اصلی تیم تولید واکسن کوو ایران برکت درباره ده دوزی شدن بسته‌های واکسن برکت که موجب معطل شدن برخی از هموطنان در برخی مراکز واکسیناسیون شده است، توضیح داد.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ دکتر مینو محرز محقق اصلی تیم تولید واکسن کووایران برکت در واکنش به این موضوع که ده دوزی شدن بسته‌های واکسن برکت موجب معطل شدن تعدادی از هموطنان در برخی مراکز واکسیناسیون شده است چرا که برای باز کردن یک بسته از این واکسن نیاز به ۱۰ نفر است که در همان موقع واکسن تزریق کنند و ممکن است مدت‌ها طول بکشد تا ۱۰ نفر برای تزریق این واکسن در یک مرکز جمع شوند، گفت: وزارت بهداشت از تولیدکنندگان واکسن برکت خواسته است که چنین اقدامی را انجام دهند. چرا که در حال حاضر تمام واکسن‌ها به دلیل حمل‌ونقل و جابه‌جایی آسان به طور معمول در بسته‌های ۱۰ تا ۱۵ دوزی بسته‌بندی می‌شوند. در همه دنیا هم وضع به همین گونه است.

وی ضمن اشاره به اینکه می‌توان از یک بسته ۱۰ تایی یک عدد واکسن برداشت و مابقی را در یخچال گذاشت و این اقدام مشکلی را به وجود نمی‌آورد، افزود: نیازی نیست همان موقع هر ۱۰ واکسن تزریق شود و این امکان وجود دارد که ۱۰ دوز در همان روز و با فاصله زده شوند و نباید مردم را معطل کرد.


بیشتر بخوانید: روایتی از پایان کرونا در ایران/ از بهمن ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲


نمی‌توانیم کارت واکسن بین‌المللی صادر کنیم

محقق اصلی تیم تولید واکسن کوو ایران برکت در خصوص این موضوع که بیش از ۲۰ هزار نفر در مجموع فازهای مطالعات بالینی واکسن کوویران برکت، این واکسن را دریافت کرده‌اند و اکنون برای برخی فعالیت‌هایشان نیازمند ارائه کارت واکسن هستند و این در حالی است که گروه دارویی برکت با وجود پیگیری‌های مکرر داوطلبان، پاسخگو نیست و وضعیت ارائه کارت واکسیناسیون همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، توضیح داد: این واکسن دارای مجوز مصرف اضطراری در ایران است و هنوز توسط سازمان‌های بین‌المللی مورد تایید قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: فاز سوم این واکسن به تازگی در حال اتمام است که ما بتوانیم اطلاعات را جمع‌آوری کنیم و مقاله آن را ارائه دهیم و برای اخذ مجوز از سازمان جهانی بهداشت اقدام کنیم. بنابراین در حال حاضر نمی‌توانیم کارت واکسن بین‌المللی صادر کنیم. مگر اینکه برای استفاده داخلی کارت واکسن بدهیم.

محرز گفت: از بین واکسن‌هایی که در کشور در حال استفاده هستند، تنها واکسن آسترازنکا تاییدیه بین‌المللی دارد و سایر واکسن‌های وارداتی چنین تاییدیه‌ای را ندارند و ما هم هنوز آن را نگرفته‌ایم.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص زمان انجام واکسیناسیون آن دسته از داوطلبانی که واکسن‌نما تزریق کرده‌اند، اظهار کرد: به زودی به آن‌ها واکسن تزریق می‌شود و با وجود اینکه در هیچ کجای دنیا این چنین نیست، اما این داوطلبان حتما جزء افرادی هستند که در اولویت تزریق این واکسن قرار می‌گیرند. چرا که شرکت برکت به آن‌ها متعهد شده که حتما به آن‌ها واکسن تزریق می‌کند.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: واکسن کرونا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
1
محرز گفت: از بین واکسن‌هایی که در کشور در حال استفاده هستند، تنها واکسن آسترازنکا تاییدیه بین‌المللی دارد و سایر واکسن‌های وارداتی چنین تاییدیه‌ای را ندارند و ما هم هنوز آن را نگرفته‌ایم.
قابل توجه آقایانی که می گفتند واکسن چینی تاییدیه دارد!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
عربستان فقط کسانی که واکسن امریکایی و استرانزاکا را زده اند اجازه ورود میدهد
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
از بین واکسن‌هایی که در کشور در حال استفاده هستند، تنها واکسن آسترازنکا تاییدیه بین‌المللی دارد و سایر واکسن‌های وارداتی چنین تاییدیه‌ای را ندارند و ما هم هنوز آن را نگرفته‌ایم
خب معلومه این واکسنهای چینی و روسی و برکت چی از شون در میاد که آمار بالاتر میره که کمتر نمیشه
چطور ملت حاضرن تن بدن ب همچین واکسنهایی که هنوز معلوم نیست چی هستند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان