تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
حمید درخشان:

پرسپولیس وارد بحران و نگرانی شد

حمید درخشان کاپیتان سابق تیم ملی ایران می‌گوید: هیچ کس فکرش را نمی‌کرد تیم ملی ما بتواند ۳ گل به عراق بزند و گلی هم نخورد. واقعا از دیدن بازی کیف کردم.

حمید درخشان

رویداد۲۴ حمید درخشان کاپیتان اسبق تیم ملی کشورمان یکی از کسانی است که از تماشای بازی ایران برابر عراق حسابی به وجد آمده و... گفت‌وگوی خبرورزشی با او را بخوانید:

آقای درخشان، فکرش را می‌کردید با اختلاف ۳ گل مقابل عراق به پیروزی برسیم؟

شما فکرش را می‌کردید؟! ( منتظر جواب ما نمی‌شود و ادامه می‌دهد) هیچ کس فکرش را نمی‌کرد تیم ملی ما بتواند ۳ گل به عراق بزند و گلی هم نخورد. واقعا از دیدن بازی کیف کردم.

تیم ملی چند تغییر هم نسبت به بازی با سوریه داشت؟

این نشان دهنده هوشمندی دراگان اسکوچیچ و همکارانش بود. من خودم از حضور جعفر سلمانی چپ پا در سمت راست خط دفاعی در دیدار با سوریه تعجب کردم اما نیمه دوم آن بازی این اشتباه اصلاح شد. در دیدار با عراق هم استفاده از صادق محرمی‌و به ویژه امید نورافکن هوشمندانه بود.

در خط میانی هم تغییراتی داشتیم؟

بله، علی قلی زاده بازیکن تکنیکی و پا به توپی است اما انتخاب خوبی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بازی با عراق فیزیکی و جنگنده نبود. کادر فنی تیم ملی با هوشیاری و زرنگی از علی قلی زاده در دقایق پایانی نیمه دوم استفاده کرد که این بازیکن تکنیکی گل زیبایی هم زد.

بازگشت سردار آزمون چقدر مؤثر بود؟

سردار آزمون یک مهاجم بین المللی است که حواس خط دفاع عراق را پرت می‌کرد. این حواس پرتی بهترین فرصت را در اختیار سایر بازیکنان ما قرار داد تا موفق به گلزنی شوند و یک پاس گل هم به طارمی داد.


بیشتر بخوانید: مقایسه تیم اسکوچیچ با ادوار گذشته تیم‌ملی


درباره گل مهدی طارمی شاگرد قدیمی‌خودتان در پرسپولیس صحبت می‌کنید؟

مهدی طارمی یک بازیکن بسیار زیرک و باهوش است. شما کافی است به استپ او توجه کنید که یک توپ هوایی سخت را به گونه ای به کنترل خود درآورد که کوچک ترین برخورد مدافع عراق باعث خلق پنالتی می‌شد. مدافعان عراق ترسیدند خطا کنند و مهدی هم از کوچک ترین روزنه استفاده کرد و با عبور دادن توپ از میان پاهای دروازه بان حریف گل دوم تیم کشورمان را زد. او پاس گل تمیزی هم با پای غیر تخصصی چپ خود به علیرضا جهانبخش داد.

اگر اشتباه نکنیم شما جزو کسانی بودید که از سرمربیگری دراگان اسکوچیچ حمایت کردید؟

بله، من زمانی از اسکوچیچ حمایت کردم که همه منتقد او بودند. خیلی‌ها انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی را به نقد کشیده و نسبت به آن اعتراض کردند درحالی که حالا همان دوستان شروع به تعریف و تمجید می‌کنند.

چرا شما در آن مقطع زودتر از بقیه از اسکوچیچ حمایت کردید؟

اول اینکه به عنوان یک ایرانی وظیفه داشته و دارم هر کسی سرمربی تیم ملی شد حمایت کنم. دوم اما دراگان اسکوچیچ را تا حدی می‌شناختم و می‌دانستم مربی با دانشی است که تمرینات بسیار خوبی هم می‌دهد. از آن گذشته او شناخت خوبی از فوتبال ایران داشت و به همین خاطر بر حسب وظیفه حمایت کردیم. امیدوارم این حمایت‌ها از سوی همه اهالی فوتبال ایران تا پایان بازی‌های انتخابی جام جهانی و انشالله صعود ایران ادامه داشته باشد.

در پایان یک سئوال هم در خصوص پرسپولیس بپرسیم. اینکه پس از جعفر سمیعی که استعفاء داد مجید صدری به عنوان سرپرست باشگاه شد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به هرجهت این اتفاقات در آستانه بازی حساس و آسیایی پرسپولیس جالب نبود و تیم را وارد بحران و نگرانی کرد. من در مصاحبه‌های قبلی خودم هم گفتم که نباید پرسپولیس به عقب برگردد و مدیران ناکام و امتحان پس داده را به کار بگیرد. با توجه به اینکه صدری به عنوان رئیس هیئت مدیره در این باشگاه بوده و از وضعیت پرسپولیس شناخت کافی دارد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد البته به شرط اینکه بتواند در آرامش، بدون حاشیه و سروصدا کارش را انجام داده و مهم تر از هر چیزی منابع مالی مناسب فراهم کند. در حال حاضر تا جایی که من شنیدم مهم ترین مشکل پرسپولیس مالی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان