تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

اولین واکنش عربستان به تشکیل دولت طالبان در افغانستان

وزیر خارجه سعودی تصریح کرد: امیدواریم که تشکیل دولت موقت در افغانستان گامی درست در مسیر تحقق امنیت و ثبات و اجتناب از خشونت و افراط‌گرایی و آینده‌ای درخشان باشد.

اولین واکنش عربستان به تشکیل دولت طالبان در افغانستان

رویداد۲۴ عربستان در اولین واکنش خود به اعلام تشکیل دولت جدید افغانستان از سوی طالبان، ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت طالبان باعث تحقق ثبات و برقراری امنیت در این کشور شود.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه در نشست هیئت دولت درباره بررسی بحران افغانستان ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت موقت طالبان به تحقق ثبات و امنیت در افغانستان و کنار گذاشتن خشونت و افراط‌گرایی کمک کند.

وزیر خارجه سعودی تصریح کرد: امیدواریم که تشکیل دولت موقت در افغانستان گامی درست در مسیر تحقق امنیت و ثبات و اجتناب از خشونت و افراط‌گرایی و آینده‌ای درخشان باشد.پ

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، فیصل بن فرحان تأکید کرد که عربستان بر حمایت از راه‌هایی که ممکن است افغانستان بر چالش‌های کنونی خود فائق آید، تأکید دارد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان دیروز در نشست خبری پس از گذشت ۲۰ روز از تصرف کابل، دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

گفته می‌شود که در فهرست وزارت‌های دولت افغانستان، وزارت امور زنان به‌طور مشخص وجود ندارد.

سخنگوی طالبان اظهار داشت که در دولت آینده سعی خواهد شد از اقوام مختلف استفاده شود و همه اقشار در افغانستان نقش داشته باشند.

سخنگوی طالبان ضمن اعلام مسئولیت‌ها در دولت جدید اظهار داشت که «ملا هبت‌الله آخوندزاده» همچنان به‌عنوان رهبر طالبان باقی خواهد ماند و نام دولت جدید نیز «امارت اسلامی افغانستان» است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عربستان ، طالبان
نظرات شما
پیشخوان