تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

بایدن خطاب به مقامات دولت ترامپ: استعفا دهید وگرنه اخراج می‌شوید

دولت کنونی آمریکا به مقامات دولت سابق گفت یا از سمت‌های خود در هیئت‌های نظارتی آکادمی ارتش استعفا کنند و یا اخراج خواهند شد.

بایدن خطاب به مقامات دولت ترامپ: استعفا دهید وگرنه اخراج می‌شوید

رویداد۲۴ به گزارش یاهو نیوز، کاخ سفید با ۱۸ مقامی که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ساق آمریکا منصوب شده بودند از جمله "کلیان کانوی" و "شان اسپایسر"، مقامات سابق کاخ سفید و دیگر مقامات تماس گرفته و از آن‌ها خواسته تا استعفا کنند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز چهارشنبه این اقدام را تایید کرد و گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا باید مطمئن شود افرادی در این هیئت‌ها خدمت می‌کنند که صلاحیت کافی را دارند.

"کاترین راسل"، مدیر دفتر پرسنل ریاست جمهوری کاخ سفید در نامه‌ای خطاب به "راسل ووت"، مدیر سابق دفتر مدیریت و بودجه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا نوشت: از جانب رئیس جمهوری بایدن از شما درخواست می‌کنم تا از سمت خود به عنوان عضو هیئت بازدیدکنندگان آکادمی نیروی دریایی آمریکا استعفا کنید. لطفا استعفانامه خود را تا پایان وقت کاری امروز برای من ارسال کنید. در صورتی که استعفانامه شما را دریافت نکنیم، عضویت شما در این هیئت تا عصر امروز پایان خواهد یافت.

از مک‌مستر مشاور امنیت ملی سابق، مایکل واین، جان کین، مگان مابز، دیوید اوربان، هایدی استیراپ، داگلاس مک‌گرگور و جان کول نیز درخواست شد تا استعفانامه خود را تحویل دهند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در ماه فوریه شک و تردید خود را نسبت به تمامی هیئت‌های نظارتی آکادمی ارتش ابراز کرد.

راسل ووت در واکنش به این نامه گفت: نه. این یک دوره سه ساله است.

در حالی که مابز در بیانیه‌ای گفت: صریحا باید بگویم که من کل این اقدام را غیرمنطقی می‌دانم و این روحیه حکمرانی نیست که دولت بایدن وعده آن را داده بود. دولت بایدن وعده یکپارچگی و وحدت را داده بود، اما اظهاراتش با عملش کاملا مغایر است. ظاهرا وحدت فقط برای کسانی است که موافق و پیرو هستند.

وی افزود: وقتی در دولت ترامپ به این هیئت ملحق شدم، مقاماتی در آنجا بودند که توسط دولت باراک اوباما منصوب شده بودند. آن‌ها برکنار نشدند بلکه در کنار مقامات منصوب شده توسط ترامپ خدمت کردند. این ترکیب دیدگاه‌ها، تجارب و باور‌ها تضمین کرد که تنوع وجود دارد، ارزشی که حزب دموکرات مدعی است بیش از هر چیز دیگری به آن توجه دارد.

کانوی در پستی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت: با توجه به لزوم منحرف کردن سیکل خبری که شما را درگیر چندین بحران و کاهش تعداد نظرسنجی‌ها کرده از جمله افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، گزارش ناامیدکننده درباره نرخ بیکاری، تورم، تعداد بی‌سابقه مواد مخدری که از مرز جنوبی وارد کشور می‌شود و خروج مرگبار و جنجالی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، تصمیم بایدن ناامیدکننده، اما قابل درک است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترامپ ، جو بایدن
نظرات شما
پیشخوان