تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۰

کلاهبرداري ۵ ميلياردي با همراه بانک جعلي

 رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت از دستگيري يک کلاهبردار اينترنتي خبر داد.

کلاهبرداري اینترنتی

رویداد۲۴ سرهنگ داوود معظمي گودرزي اظهار داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر برداشت غيرمجاز چهارصد ميليون ريال از حسابش، پرونده‌اي در اين زمينه تشکيل و موضوع در دستور کار پليس فتا پايتخت قرار گرفت.

وي عنوان کرد: شاکي اظهار داشت، براي نصب نرم‌افزار همراه بانک به‌روزرساني شده يکي از بانک‌هاي رسمي کشور در موتور جستجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود اولين لينک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلي بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روي تلفن همراه خود نصب کرده و در دام سارقان اينترنتي گرفتارشده است.

اين مقام سايبري با اشاره به اينکه کارشناسان پليس فتا تحقيقات خود را آغاز کردند، افزود: متخصصان پليس فتا با بهره گيري از روش‌هاي علمي و بکارگيري اقدامات تخصصي مجرم را شناسايي و متوجه شدند افراد زيادي با جستجو در اينترنت و نصب اين بدافزار توسط اين شياد مورد کلاهبرداري قرار گرفته اند.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ ادامه داد: پس از به دست آمدن اطلاعات هويتي مجرم براي پليس و پس از تشريفات قضائي متهم در محل اختفاي خود در يکي از مناطق جنوبي تهران بزرگ دستگير و به همراه تجهيزات الکترونيکي به پليس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزي تصريح کرد: اين کلاهبردار پس از حضور در پليس فتا پايتخت و مواجهه با ادله ديجيتال موجود در پرونده اظهار داشت يک نرم افزار جعلي شبيه همراه بانک اصلي طراحي کردم و با اين روش از بيش از ۱۶ نفر از شهروندان با ارزش ريالي حدود ۵ ميليارد ريال کلاهبرداري کردم.

رئيس پليس فتا تهران به شهروندان توصيه کرد: با توجه به شيوه‌هاي گوناگون و نوين کلاهبرداران و سارقان اينترنتي در انجام اعمال مجرمانه و خرابکارانه خود هموطنان به اين موضوع توجه داشته باشند که دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سايت اصلي بانک انجام دهند و به هيچ‌وجه براي خريد شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکي يا هرگونه تراکنش مالي از جست‌وجو در سايت گوگل يا ساير موتورهاي جست‌وجوگر استفاده نکنند، شهروندان همچنان مي‌توانند هرگونه مورد مشکوک را از طريق سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت برخط با کارشناسان ما در ميان بگذارند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان