تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۰

۷ نشانه ويروسي شدن تلفن همراه شما

در صورت مشاهده اين ۷ نشانه در تلفن همراه خود بايد به ويروسي شدن آن شک کنيد.

 نشانه ويروسي شدن تلفن همراه

رویداد۲۴ امروزه وجود ويروس‎هاي زياد باعث شده تا  بسياري از کاربران براي اطمينان از عاري بودن تلفن همراهشان از بدافزارها خود به سراغ نرم افزارهاي آنتي ويروس بروند و در صورت پيدا شدن ويروس آن را از بين ببرند. در ادامه به چند مورد اشاره مي‌کنيم که در صورت مشاهده آن در تلفن همراه خود بهتر است به ويروسي شدن تلفن شک کرده و به دنبال رفع و حذف آن‌ها باشيد.

قبض تلفن عجيب‌‌‌

قبض‌هاي عجيب با مبالغ بالا مي‌تواند يکي از علائم ويروس‌ها باشند، زيرا برنامه‌هاي مخرب مي‌توانند با استفاده از تلفن براي ارسال پيام‌هاي متني يا تماس‌هاي تلفني درآمد کسب کنند اگر قبض‌هاي شما مبالغ زيادي را نشان مي‌دهد ممکن است دستگاه شما ويروسي شده باشد.

تبليغات بيش از حد

ابزار‌هاي تبليغاتي مزاحم در تلفن مي‌توانند دستگاه شما را با کد مخرب آلوده کنند.

ارسال پيام به مخاطبين بدون اطلاع شما

بدافزار مي‌تواند پيام‌هايي را از دستگاه شما ارسال کند که ممکن است دستگاه‌هاي مخاطبين را نيز آلوده کند.

عملکرد ضعيف

عملکرد کند، علامت مطمئني است که نشان مي‌دهد تلفن به ويروس و بدافزار آلوده شده است.

برنامه هاي جديد

 اگر برنامه‌هاي جديد به طور ناگهاني روي تلفن ظاهر شوند، ممکن است يک برنامه مخرب آن‌ها را در دستگاه بارگيري کرده باشد، و اين امکان هم وجود دارد که  برنامه‌هاي جديد هم حاوي بدافزار باشند.

مصرف غيرعادي داده ها

 برنامه‌هاي مخرب بايد اطلاعاتي را از سازندگان خود از طريق اينترنت ارسال و دريافت کنند و تلفن به شما اين امکان را مي‌دهد که بدانيد برنامه‌ها چقدر از داده‌ها را مصرف مي‌کنند.

عمر باتري

عمر کوتاه باتري مي‌تواند به اين معني باشد که از يک برنامه بدافزار استفاده مي‌شود و همچنين مي‌تواند نشانه‌اي از ويروس بودن گوشي باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان