تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

افشاگری خلیل زاده درباره اتفاقات پس از جدایی از پرسپولیس/ بي‌غيرت شدم!

شجاع خليل‌زاده بدون شک يک مهره تعيين کننده در خط دفاعي تيم ملي ايران محسوب مي‌شود. 

افشاگری شجاع خلیل زاده

رویداد۲۴ او در زمان مربيگري کارلوس کي‌روش با وجود بازي‌هاي خوبي که براي پرسپوليس انجام مي‌داد، مدت‌ها در حسرت پوشيدن پيراهن تيم ملي بود ولي بعد از جدايي اين مربي پرتغالي شرايط براي شجاع تغيير کرد. نکته مهم اينجا است که داراگان اسکوچيچ هم اعتقاد ويژه‌اي به اين بازيکن دارد و تيم ملي هم در 9 بازي اخيرش در 7 بازي گلي دريافت نکرده است. خليل‌زاده که حالا همراه با محمدحسين کنعاني‌زادگان، زوج قابل اطميناني را در قلب خط دفاع تشکيل داده‌اند در خصوص شرايط تيم ملي و مسائل مختلف ديگر با همشهري ورزشي صحبت کرده است. صحبت‌هاي خليل‌زاده را مي‌خوانيد.

بازي با عراق چطور بود؟
طبق معمول اين بازي براي ايران يک مسابقه سخت و حساس بود چون بازي با عراق معمولا يک مسابقه حيثيتي است و حتي مسئولان هم به اين بازي حساس هستند. خدا را شکر که با انجام يک بازي منطقي توانستيم سه امتياز با ارزش بگيريم. من  معتقدم که اين بهترين بازي تيم ملي برابر عراق در چند سال گذشته بود و ما يک فوتبال حساب شده را به نمايش گذاشتيم.

تو خيلي دير به تيم ملي آمدي و مهره فيکس شدي.حسرتي نداري؟
چرا وقتي حقم خورده شد نبايد حسرت بخورم؟ در پاسپورت من ويزاي برزيل خورد و اين حق من بود که به جام جهاني بروم ولي کي‌روش سر لجبازي با آقاي کرانچار و سپاهان در نهايت مرا خط زد. من هيچ وقت عليه تيم ملي صحبت نکردم و قسم مي‌خورم که اگر الان هم در تيم ملي نباشم براي ايران آرزوي موفقيت دارم چون اگر تيم ملي موفق باشد، پرچم ايران بالا مي‌رود. الان هم خدا را شکر مي‌کنم که در خدمت ملي هستم و باتمام توان بازي مي‌کنم. تا زماني که مثمرثمر باشم در خدمت تيم ملي خواهم بود و اگر هم سرمربي تيم ملي احساس کند که به درد اين تيم نمي‌خورم قطعا براي موفقيت تيم ملي دعا مي کنم.

بعد از رفتن کي‌روش تصور خيلي‌ها اين بود که تيم ملي ديگر تا چند سال نمي‌تواند از لحاظ نتيجه گيري آمار خوبي داشته باشد ولي به نظر مي رسد خيلي از پيش بيني‌ها تغيير کرده است؟
من کاري به گذشته ندارم و در حال حاضر با اسکوچيچ کار مي‌کنم که او براي تيم ملي زحمت مي‌کشد و اميدوارم اين روند موفقيت آميز ادامه داشته باشد. خيلي‌ها تصور مي‌کنند يک مربي براي موفقيت حتما بايد اسم و رسم داشته باشد ولي من چنين نظري ندارم و مهم اين است که يک مربي کيفيت فني خوبي داشته باشد. مورينيو هم اسم و رسمي نداشت ولي ديديد که چگونه در فوتبال موفق شد. البته بايد به يک موضوع ديگر هم اشاره کنم.

چه موضوعي؟
قبل از اينکه تيم ملي به بحرين برود خيلي‌ها منتظر برکناري اسکوچيچ بودند ولي من آن زمان به موفقيت تيم ملي ايمان داشتم و ديديد که نتايج خوبي گرفتيم. متاسفانه برخي از رسانه‌ها مي‌خواهند از برخي افراد کورکورانه حمايت کنند که به نظر من اين درست نيست. من بايد از زحمات آقاي اسکوچيچ تشکر کنم همچنين وحيد هاشميان و کريم باقري. از ديگر مربيان تيم ملي هم که در کنار اسکوچيچ هستند کمال تشکر را دارم و آنها واقعا انسان هاي خوبي هستند.


بیشتر بخوانید: جدایی ۹ ستاره مطرح پرسپولیس فقط در یک‌سال


کار کردن با اسکوچيچ چطور است؟
همه بازيکنان رابطه بسيار خوبي با اين مربي دارند و با اسکوچيچ احساس راحتي مي کنند. من با مربيان خارجي زيادي کار کردم ولي در مورد دراگان بايد بگويم که او يک انسان بسيار مثبت و توانمند است و عملکردش در تيم ملي نيز همه چيز را نشان مي دهد.

به نظر تو ما به جام جهاني صعود مي کنيم؟
نبايد در اين مورد سوالي مطرح شود و يا با شک و ترديد  صحبت کنيم. ما بايد به جام جهاني صعود کنيم چون حقمان است. من بايد يک تشکر ويژه از آقاي عزيزي خادم داشته باشم که به صورت ويژه تلاش مي کند که تيم ملي شرايط خوبي داشته باشد. اميدوارم بازيکنان مصدوم هم هر چه زودتر به تيم ملي برگردند.

بعد از جدايي از پرسپوليس برخي از هواداران اين تيم برخورد خوبي با تو نداشتند ولي خيلي از هواداران هم اعتقاد داشتند که حق داشتي براي آينده تصميم بگيري. در اين مورد چه صحبتي داري؟
فقط اين را بگويم که هيچ کس به اندازه من فحش نخورد و بي احترامي نشنيد. من 4 سال با کمترين قرارداد براي پرسپوليس بازي کردم و همه قراردادشان از من بيشتر بود و حاضرم اين موضوع را ثابت کنم. من فقط يک سال از پول حرف زدم و از  لحاظ بعضي‌ها تبديل به بازيکن بي غيرت شدم. البته حساب هواداران واقعي پرسپوليس از همه جدا است و آنها مي‌توانند تشخيص دهند که چه کسي واقعا براي تيم زحمت کشيده است.

به نظر مي رسد از توهين‌هايي که به تو شده خيلي ناراحتي؟
زياد دوست ندارم به اين چيزها فکر کنم و مقصر اصلي را رسول پناه مي‌دانم و حتي عليرضا بيرانوند هم در برنامه تلويزيوني گفت که او به اين باشگاه آماده تا پرسپوليس را نابود کند. خيلي‌ها اين بحث را مطرح مي کنند که من قرارداد داشتم ولي چرا کسي به اين توجه نمي‌کند که چهار سال کمترين پول را گرفتم و اين براي من سخت است که يک بازيکن تازه وارد بيايد و دو برابر من پول بگيرد و من هم ساکت باشم.

چرا زماني که اولين نفر قراردادم را تمديد مي‌کردم خيلي‌ها به به و چه چه مي‌کردند ولي وقتي خواستم جدا شوم و از مشکلات و آينده‌ام حرف زدم يک نفر پشت سر من نايستاد؟ خيلي از فحاشي‌ها ناراحتم کردم ولي من تا جايي که توانستم زحمت کشيدم. من مي توانستم قبل از بازي‌هاي آسيايي بروم ولي اين کار را نکردم، نمي‌خواهم بگويم در رفتن به فينال آسيايي سهم داشتم ولي به هرحال يک مقدار که نقش داشتم. 

آيا يک روز به پرسپوليس برميگردي؟ 
چرا برنگردم؟ من به اين کاري ندارم که چه کساني فحش دادند و توهين کردند چون آنها شخصيت خودشان را نشان دادند. من پرسپوليسي هستم و آنجا خانه من است. من از روز اول هوادار پرسپوليس بودم و حالا هم که در اين تيم نيستم باز هم براي آنها بهترين‌ها را آرزو مي‌کنم. طبيعتا من هم بخشي از تاريخ پرسپوليس هستم و يک روز به اين تيم برمي‌گردم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان