تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

۳۵۰ ميليارد بيار، مديرعامل استقلال باش!

روزي که سيد حميد سجادي، وزير ورزش و جوانان در فرودگاه امام(ره) در ميان برخي هواداران استقلال اعلام کرد به زودي مديريت استقلال تعيين تکليف خواهد شد و از هواداران اين باشگاه خواست به برخي شايعات توجهي نکنند.

مديرعامل استقلال

رویداد۲۴ به دنبال اين اظهارات و قطعي شدن تغييرات در مديريت باشگاه استقلال اين سؤال ميان اهل فن دست به دست مي‌شود که آيا اين تغييرات همچون تحولات مديريتي سال‌هاي اخير بي‌فايده است و اثري در روند حرکتي باشگاه استقلال ايجاد نخواهد کرد يا وزير ورزش قصد دارد افرادي را با اخذ تعهدات کافي به عنوان مسئول در باشگاه استقلال بگمارد که توان ايجاد تحولات بزرگ مالي و غيره را در اين باشگاه داشته باشند؟!

آنچه بيش از مسائل فني در سال‌هاي اخير بر استقلال آسيب وارد کرده حضور مديراني نابلد، ناآشنا با فوت و فن مديريت و عميقا بي‌برنامه بوده که علاوه برآنکه بدهي‌هاي بسياري برجا گذاشته‌‌اند حتي قادر به کنترل برخي حواشي نيز نبودند و باشگاه را به سمتي برده‌اند که عملاً عنان کار از دست همه ارکان مديريتي(حتي وزارت ورزش)خارج و موجي از نارضايتي‌هاي عمومي را نيز به وجود آورده است.

تعهد مالي براي پرداخت بدهي‌ها
باشگاه استقلال در سال‌هاي اخير گرفتاري‌هاي مالي بسياري را تجربه کرده و همچنان نيز بدهکاري دست از سر باشگاه برنداشته است و تصميم گيران بايد خود را آماده يک درگيري اساسي با پرونده استراماچوني کند و مضاف بر آن بدهي به دياباته و ميليچ را هم پرداخت کنند.

ممکن است در اين ميان يک بدهي هنگفت ديگر نيز به واسطه شکايت پادواني استقلال را با بحراني وسيع‌تر مواجه کند و اگر مدافع برزيلي سابق استقلال حرف خود مبني بر اخذ غرامت نقص عضو را در دادگاه عالي ورزش به کرسي بنشاند يک عدد عجيب و غريب ديگر به دايره بدهي‌هاي استقلال افزوده خواهد شد و استقلال به سمت پرتگاه خواهد رفت.

وزارت ورزش با علم به اين پرونده‌هاي مالي در مذاکراتي که با برخي گزينه‌هاي مديريت باشگاه استقلال داشته، از آنها خواسته براي پرداخت بدهي‌هاي برجا مانده برنامه خود را ارائه کنند که اندک گزينه‌هايي توانستند در اين راستا برنامه‌اي به وزير ورزش و جوانان ارائه دهند تا شايد استقلال از اين بحران خارج شود.

طبق برآوردي که از سوي وزارت ورزش شده مبلغ 350 ميليارد تومان بايد براي عبور از اين موانع از سوي مديران و اسپانسرهاي بعدي استقلال تأمين شود و هر گزينه‌اي بتواند اين رقم را جور کند با در نظر گرفتن ديگر شرايط، مديرعامل باشگاه استقلال خواهد شد و از وزير ورزش و جوانان حکم خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: نزدیک‌ترین گزینه به مدیریت استقلال لو رفت


مددي در راه صندوق حمايت، فتح‌الله‌زاده و آجرلو پشت خط
از گوشه و کنار شنيده مي‌شود که مددي بعد از برکناري از سمتش در باشگاه استقلال به عنوان مدير صندوق حمايت از ورزشکاران برگزيده خواهد شد. از آن سو نيز نام علي فتح‌الله‌زاده و مصطفي آجرلو به عنوان گزينه‌هاي نهايي مديرعاملي باشگاه استقلال به گوش مي‌رسد. آجرلو پيش‌تر مديريت باشگاه پاس را به عهده داشت که با اين باشگاه به فتوحاتي هم دست يافت اما اينکه او که اغلب افراد پيرامونش را پرسپوليسي‌ها فرا گرفته‌اند بتواند خود را با فضاي باشگاه استقلال وفق دهد خود سؤالي است که پاسخ دادن به آن دشوار مي‌نمايد.

آجرلو اما به عنوان يک مدعي حضور روي صندلي مديريت باشگاه استقلال نامش مطرح شده و حتي ممکن است رياست مجمع را نيز به عهده بگيرد اما تصميم گيري درباره او چندان هم ساده نيست چون اين سوي ميدان نيز يک مدعي هميشه جدي براي بازگشت به صندلي مديريت وجود دارد و او کسي نيست جز علي فتح‌الله‌زاده که در سال‌هاي دوري از باشگاه استقلال همواره به خاستگاه مهمي براي هواداران اين باشگاه بدل شده و بسياري از دوستداران اين باشگاه علاقه دارند که او بار ديگر مديريت استقلال را به عهده بگيرد.

اينکه فتح‌الله‌زاده بتواند از پس بحران‌هاي مالي استقلال برآيد به درستي مشخص نيست اما چيزي که پيدا است اين است که شانس او نسبت به آجرلو بيشتر است و از ديدگاه هواداري گرايش بيشتري نسبت به بازگشت اين مدير به باشگاه استقلال وجود دارد.

البته روي ديگر سکه که کاملاً گنگ و ناپيدا است را نيز نبايد از نظرها دور نگه داشت و آن اين است که آيا اساساً فتح‌الله‌زاده و هر گزينه ديگر خود را در برهه کنوني در موقعيتي مي‌بينند که توان برآورده کردن انتظارات را داشته و مهم‌تر اينکه بتوانند بدهي‌ها را پرداخت کنند يا خير؟!
آنچه مسلم است در فضاي کنوني نه فقط محبوبيت و سابقه بلکه بنيه مالي براي مديريت استقلال نقش کليدي‌تري ايفا مي‌کند که بايد به آن توجه داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال
نظرات شما
پیشخوان