تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

واردات میز تلویزیون و‌ صندلی به جای دارو توسط وزارت بهداشت +فیلم

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته است که وزارت بهداشت با ارزی که برای دارو گرفته بوده، میز تلویزیون و صندلی وارد کرده است.

واردات میز تلویزیون و‌ صندلی به جای دارو توسط وزارت بهداشت +فیلم

رویداد۲۴ علی مویدی خرم‌آبادی، با اشاره به برخی تخلفات در حوزه استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: متاسفانه وزارت بهداشت بخشی از ارز‌هایی که گرفته بود و باید به دارو‌های اضطراری مورد نیاز بیماران صعب‎العلاج اختصاص می‌دادند، را صرف واردات میز و صندلی کرده بود.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در برنامه تلویزیونی دستخط به تشریح اقدامات این ستاد در سال‌های اخیر پرداخت. او در بخشی از گفته‌های خود در پاسخ به پرسش مجری به این موضوع اشاره کرد.

واردات صندلی و میز تلویزیون به جای تجهیزات پزشکی

متوجه شدیم یکی از وزارتخانه‌هایی که آن زمان گزارش آن را به مراجع ذیربط و دستگاه نظارتی دادیم، وزارت بهداشت بود که بخشی از ارز‌هایی که گرفته بود باید به دارو‌های اضطراری مورد نیاز بیماران صعب العلاج اختصاص می‌دادند، متاسفانه بخشی به این ابزارآلات این چنینی اختصاص داد. اولاً گزارش آن را هم به دولت و هم به وزیر وقت دادیم و هم اینکه به دستگاه‌های نظارتی دادیم و محکم ایستادیم و پرونده به سرانجام رسید.

مافیای دارو وجود دارد

الان هم عرض می‌کنم و خدمت جناب آقای عین اللهی که اخیراً به عنوان وزیر بهداشت منصوب شدند و هم به مردم و هم کارگزاران نظام عرض می‌کنم، مافیایی که در دارو داریم در هیچ حوزه دیگری نداریم. در جلسه‌ای که خدمت آقای نمکی بودیم همین موضوع را تایید کردند و بار‌ها این را اظهار کردند. تا بحث سامانه‌ها در وزارت بهداشت ۱۰۰ درصد عملیاتی نکنیم، این خلا‌ها و رانت‌ها به اهدافش می‌رسد و سودجویی خودشان را دارند.

واکسن نه، مسیر واکسن از روز اول با وزارت بهداشت مقررات تنظیم شد و تعداد واکسنی که در کشور تزریق شده، مشخص است به نام چه کسی است و کجا تزریق شده و در چه مکانی تزریق شده و دغدغه‌ای در این زمینه برای واکسن نداریم، ولی در دارو‌های دیگر خلا‌هایی وجود دارد از مسیر صحیح و شبکه توزیع خارج می‌شوند و بعضاً شاهد اتفاقات تلخ در کشور هستیم.

برخی دارو‌ها خارج از شبکه است و به صورت بازار آزاد به فروش می‌رسد. به صورت قاچاق نیست که از کشور خارج شود یا در داخل به صورت قاچاق به فروش برسد. این سامانه‌ها آماده است و امکانات فراهم و طراحی شده و مستقر شده است. متاسفانه در نهایی کردن ان شاید تعارض منافع باعث شده است عملیاتی نشود.

من تعارض منافع را در تولید و چرخه توزیع دارو کاملاً مشاهده می‌کنم. آقای نمکی هم بهتر از من می‌داند و آقای عین اللهی هم در آینده به این خواهد رسید. من از ایشان خواهش می‌کنم بعنوان یک اولویت در نظر بگیرند، البته نامه‌ای خدمت ایشان تقدیم کردیم که یک وقت ویژه‌ای را باید برای ساماندهی این سامانه‌هایی که از تامین مواد اولیه است، بگذارند؛ چون ما بخشی در مواد اولیه مشکل داریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: وزارت بهداشت ، دارو
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
تو اگر راست میگی اینها رو معرفی کن تا چوب تو آستین شان کنند آخر شماها هم شریکید
پرویز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
این آقا نگفت کدام وزیر یااینکه سرنوشت پرونده چی شد که مردم خبرندارند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان