تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

شکستن تلویزیون‌ها در روستا‌های افغانستان به دستور طالبان! +فیلم

به دستور طالبان مردم روستایی در مناطق مرکزی افغانستان پس از جمع کردن تلویزیون‌ها در میدان روستا، آن‌ها را از بین بردند.

رویداد۲۴ هرچند گروه طالبان مدعی است که در دولت آن‌ها آزادی بیان، فعالیت رسانه‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین بدون هیچ مشکلی ادامه خواهد داشت، واقعیت این است که طالبان با هرگونه مظاهر تمدن و تکنولوژی امروزی به خصوص مواردی که می‌تواند واقعیت وجودی آنان را آشکار کند، مخالف‌اند؛ از جمله بیش از هر چیز از تلویزیون نفرت دارند.

 به تازگی در شبکه‌های اجتماعی ویدئو‌هایی از شکستن تلویزیون‌ها در روستا‌های افغانستان منتشر شده است. در تازه‌ترین ویدئو، مردم روستایی در مناطق مرکزی افغانستان (به احتمال زیاد غور یا بادغیس) پس از جمع کردن تلویزیون‌ها در میدان روستا، آن‌ها را از بین می‌برند.

در این ویدئو، یکی از ملا‌های منطقه خطاب به فرمانده طالبان می‌گوید که مردم روستا به دستور طالبان تلویزیون‌ها و بشقاب‌های ماهواره را جمع کرده‌اند. این فرد می‌گوید که تلویزیون را آمریکا و دیگر شرکای غربی آن به افغانستان آورده‌اند تا فرهنگ اسلامی مردم را از بین ببرند و دین و ایمان و قرآن آنان را خراب کنند. او اظهار می‌دارد که مردم به حکم طالبان آخرین پروژه آمریکا را که هدیه دادن همین تلویزیون‌های فساد آور بوده است، از بین می‌برند.

این تنها ویدئو در مورد از بین بردن تلویزیون‌ها نیست و در شبکه‌های اجتماعی چندین مورد از اقدام‌های مشابه در مناطق مختلف افغانستان را می‌توان مشاهده کرد.

طالبان برای اینکه مدرکی مبنی بر فشار آنان بر شهروندان و روستانشینان برای شکستن تلویزیون‌ها به دست ندهند، بیشتر به منابر مساجد متوسل می‌شوند. آنان امامان جماعت مساجد را مجبور می‌کنند تا ابتدا در خطبه‌های خود از ضرر‌های استفاده از تلویزیون صحبت کنند و بعد مردم را وادارند تلویزیون‌هایشان را در ملاعام از بین ببرند.

طالبان در حال حاضر، به خصوص در شهر‌های بزرگ، نمی‌خواهد به شکل کاملا آشکار مخالفت و دشمنی خود با مظاهر تمدن را نشان دهد؛ زیرا بیش از هر زمان دیگر به مشروعیت بین‌المللی نیاز دارد.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
0
آخه آشغال آدم کش اون گوشی که دستت هست هست اون هم رسانه است بی شعور نسل عهدپارینه سنگی
تو رو خدا اینهامسحق حمایتند که آقایان برایشان دست می زنند!
نظرات شما
پیشخوان