تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

فروش برند شیائومی نصف شد

گزارش‌ها از بازار فروش تلفن همراه نشان می‌دهد که از روز گذشته تا به امروز فروش گوشی‌های شیائومی حدوداً نصف شده است. بازار این برند محبوب از رونق افتاده است.

قیمت گوشی موبایل برند شیائومی

رویداد۲۴ شیائومی را می‌توان پر حاشیه‌ترین برند در ایران معرفی کرد. در زمانی صحبت از ممنوعیت واردات گوشی شیائومی به واسطه عدم مسیریابی سرشماره‌های اضطراری صحیح شد و حالا هم صحبت از تحریم می‌شود. اگر چه سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل مدعی هست که خبر قطع دسترسی کاربران شیائومی در ایران واقعیت ندارد اما مردم نگران این موضوع هستند. سایت رسمی شیائومی نیز هنوز اعلام رسمی پیرامون این خبر نکرده است. تنها امید مردم فروش بالای این برند در ایران هست تا به این واسطه از تحریم صرف نظر کند. برند شیائومی بیش از ۴۰ درصد بازار تلفن همراه ایران را در دست دارد و کاربران زیادی از این برند استفاده می‌کنند.

مردم به فکر فروش گوشی‌های شیائومی هستند

اگر چه هنوز تائید نشده است که صاحبان گوشی‌های قدیمی شیائومی نیز دچار این تحریم می‌شوند یا نه اما شاهد نگرانی مردم هستیم. این نگرانی را به وضوح در سایت‌های خرید و فروش دست دوم تلفن همراه مشاهده می‌شود. در روزهای اخیر شاهد حجم انبوه آگهی‌های فروش گوشی با برند شیائومی هستیم.

آگهی فروش گوشی شیائومی بیش از ۴ هزارتا شد

مجموعه آگهی‌های اخیر سایت دیوار نشان می‌دهد که تنها در شهر تهران بیش از ۴ هزار نفر آگهی فروش گوشی شیائومی ثبت کرده‌اند. خیلی از این گوشی‌ها از برندهای تازه هستند و به قول خود فروشندگان در حد نو به فروش می‌رسند. در سایت شیپور نیز بیش از ۲ هزار آگهی برای فروش گوشی شیائومی ثبت شده است. البته در این سایت قیمت‌ها پایین‌تر هست و بیشتر مدل‌های قدیمی به فروش می‌رسد.

تحریم قیمت‌ها را تغییر نداد

اگر چه تحریم شیائومی نگرانی ایجاد کرد اما قیمت گوشی‌های شیائومی نو و کارکرده تغییر نکرده است و کاربران راضی به فروش ارزان نیستند. نهایت تغییر در آگهی‌ها افزایش آگهی‌های فروش با قیمت توافقی هست. به نظر می‌رسد که فروشنده‌ها نگران حفظ یا فروش گوشی‌های خود هستند و هنوز برای فروش مطمئن نیستند. حتی مغازه‌دارها هم نگران شده‌اند و اقدام به فروش گوشی‌های شیائومی خود در سایت دیوار کرده‌اند. آگهی‌ها از سوی مغازه‌دارها نسبت به گذشته بیشتر شده است.


بیشتر بخوانید: شیائومی قید بازار ایران را زد؟/ راه‌هایی برای جلوگیری از غیرفعال شدن گوشی


    فروش در بازار نصف شده است

    گزارش‌ها از بازار فروش تلفن همراه نشان می‌دهد که از روز گذشته تا به امروز فروش گوشی‌های شیائومی حدوداً نصف شده است. بازار این برند محبوب از رونق افتاده است. حتی بعضی از سایت‌ها هم با تیترهایی چون فروش فوق‌العاده گوشی شیائومی سعی در ترغیب مردم برای خرید دارند.

    واکنش‌های سودجویانه به تحریم احتمالی

    با وجود تمام واکنش‌های منفی به خبر تحریم ایران از سوی شیائومی عده‌ای در فضای مجازی مدعی هستند که این خبر صحت ندارد و در بازار فعلی که قیمت‌ها پایین هست، بهترین زمان برای خرید برند شیائومی است. به نوعی این افراد می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

    چه کسی باید بازار را مدیریت کند؟

    خبر راست یا دروغ نهادهای مربوطه باید با ارائه پاسخ‌های صحیح بازار را مدیریت کنند. با وجود مشکلات اقتصادی که کشور دارد، این گونه اخبار به کسب‌وکارها، مردم شوک وارد می‌کند. به نظر می‌رسد، حجم انبوه آگهی‌های فروش در دیوار از شب گذشته بیشتر از ترس و بعد روانی هست و با وجود تکذیب‌های پی در پی و عدم مشاهده گوشی شیائومی بلاک شده در ایران، ترس مردم ادامه‌دار خواهد بود. مصاحبه‌های زیادی در خصوص تکذیب این خبر شده است اما هنوز مردم نگران هستند. به تازگی نیز شرکت رایانه همراه کیان، نماینده رسمی برند شیائومی در ایران تحریم گوشی‌ کاربران ایرانی از سوی شیائومی را رد کرد.

    روز گذشته نیز امیر اسحاقی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم موبایل گفت: منبع موثقی خبر تحریم ایران از سوی شیائومی را تائید نکرده است و تنها در اخبار خارجی به این موضوع اشاره شده است. این موضوع مصرف خارجی دارد تا بلایی که بر سر گوشی‌های هوآوی در ایران آمد، بر سر شیائومی در ایران نیاید و شامل تحریم‌های سنگین امریکا نشود. اگر شرکت شیائومی عاقل باشد، بازار جذاب ایران را از دست نخواهد داد. شیائومی تقریباً ۴۰ درصد سهم بازار ایران را در دست دارد. شیائومی فعلاً نمایندگی رسمی در ایران ندارد و تمامی کالاهای این شرکت با دور زدن تحریم‌ها به روش‌های مختلف وارد ایران می‌شود.

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان